Så er sumpen i kælderen snart klar, men da vandet skal ledes rundt om skorsten i kælder er PVC ikke optimalt. Med slange kan jeg lave en stor blød bue uden så meget modstand.
Er der nogen som kender kraftig slange i stor diameter - som kan spændes på PVC´en under akvariet?? Regner bare med at bruge spændebånd.
Gerne med link til forhandler
Prøv et sted der sælger have dams udstyr.
Der findes 2 slags, en grå som limes inden i en muffe, og så en sort flex slange som skrues fast uden på røret med en spændbånd.
slangerne er ikke billige, en slange i 32 mm kostede mig knapt 40 kroner meteren.
Lyder godt, der er 2 plantecentre tæt på os - den ene plantorama har også ferskvand. Der må jeg lige kigge ind efter arbejde.
Ved godt det er dyrt..
Hvad med steder som Silvan, Harald Nyborg eller vvs. Har de et alternativ som kan bruges?
Ser fint ud ved Koiimport - nogen som kan fortælle om forskel på de 2 slangetyper? De er vel begge glatte indeni? Hvilke stivner mest ved brug til saltvand - og holder bedst?
MVH
Niels
Jeg bruger den type som kan limes, den er meget stiv, men har fordelen at den kan limes.
Hvis du finder noget i en silvan eller ligende skal du være opmærksom på at det skal være egnet til fødevare brug da det ellers kan afgive stoffer til vandet som ikke er kanon.
Glem alt om Silvan og de andre du nævner. Bauhaus plejer at have noget bassin tilbehør, men om det er fremme lige nu ved jeg ikke.
den grå slange, er meget stiv i det, hvorimod den sorte er meget mere bøjelig. Det er kun den grå som er glat inden i også. Hvordan det ligger med bøjelighedne om et par år skal jeg ikke kunne sige noget om, da jeg selv kun har haft det i 3/4 år. Men umiddelbart vil jeg vælge den sorte,
da den koster omkring det halve af den anden.
Skorsten bliver ikke varm. men tak for omtanken Den er forseglet med PU skum i begge ender og fyldt med flamingokugler og vandrør - og fjernet ned til gulvhøjde 1.sal
Sådan en gammel skorsten midt i huset er den perfekte skakt når der skal etableres nyt badeværelse/vådrum på 1. sal. Det sparede en hel del kroner at alle rør kunne trækkes i den istedet for i hulmurene...