VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
valg af stimefisk
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
valg af stimefisk
hejsa...
jeg skal ha stime fisk i min nye balje..
det er på 540L med målene 120x75x60cm
vil gerne op på omkring 10-12 stk
tænker lidt på chromis, måske Anthias
hva ville være et godt valg?
hva holder i som stimefisk??
Foxtrot
jeg skal ha stime fisk i min nye balje..
det er på 540L med målene 120x75x60cm
vil gerne op på omkring 10-12 stk
tænker lidt på chromis, måske Anthias
hva ville være et godt valg?
hva holder i som stimefisk??
Foxtrot
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Chromis sp. er et godt valg, selvom de nok mere flokkes end stimer.
Det samme gælder for diverse Anthias sp., men man skal være noget oppe på dupperne for at holde dem velfodret. Jeg har ingen positive erfaringer med at holde dem i live i længere tid, men jeg mener da, at et par stykker her på forum'et har haft succes med dem.
De fleste Apogon sp. (f.eks. Apogon leptacanthus) er mere udprægede stimefisk, er fredelige og relativt nemme. Selvom de kan være lidt afdæmpede i farverne, kan de være en rigtig god kontrast til de øvrige fisk i akvariet - især fordi de går i stimer.
Det samme gælder for diverse Anthias sp., men man skal være noget oppe på dupperne for at holde dem velfodret. Jeg har ingen positive erfaringer med at holde dem i live i længere tid, men jeg mener da, at et par stykker her på forum'et har haft succes med dem.
De fleste Apogon sp. (f.eks. Apogon leptacanthus) er mere udprægede stimefisk, er fredelige og relativt nemme. Selvom de kan være lidt afdæmpede i farverne, kan de være en rigtig god kontrast til de øvrige fisk i akvariet - især fordi de går i stimer.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Ja, der er nogen, der er heldige. Nemme fisk er det dog nok langt fra alle, der vil betegne dem, selvom de ikke er umuligespdiving skrev:Jeg har selv 3 stk Anthias i mit 400L akavrie og har haft dem i 3 månder jeg fodre 4-5 gange om ugen de spisser godt og er ret nemme fisk og holde så dem kan du rolig købe.

- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
havde dem i mit gamle akvarie men de døde desværre af sult.
chromis er en meget aktiv fisk som er i konstant bevægelse og derfor kræver jævnlig fodring.
jeg var tit væk et par dage af gangen og ku se på de sidste at de var helt udmagret.
men hsr fået en fodermaskine så går ud fra at problemet er løst
chromis er en meget aktiv fisk som er i konstant bevægelse og derfor kræver jævnlig fodring.
jeg var tit væk et par dage af gangen og ku se på de sidste at de var helt udmagret.
men hsr fået en fodermaskine så går ud fra at problemet er løst