Spørgsmål til div. skummere
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Spørgsmål til div. skummere
Hej,
Jeg står og muligvis vil skifte min skummer ud og jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, der har erfaringer med denne skummer:
Tunze DOC Skimmer 9205 http://korallen.dk/product.asp?product=802&sub=2&page=1 Her tænker jeg bl.a. på støjniveau og "følsomhed" for vandstanden (og så naturligvis hvor god den er til at skumme).
Ellers står jeg og skal vælge imellem en ATI Bubble Master 160 eller en Deltec APF 600. Er der nogen, der evt. har erfaring med begge og kan anbefale den ene eller den anden? Jeg frygter lidt at Deltecen larmer og bruger en masse strøm, men til gengæld er der vist noget med at den kan fødes direkte fra overløbet? De koster jo næsten det samme. Der er en masse tråde her om begge, men hvis der er nogen, der evt. har prøvet begge....?
BTW: Jeg har en 325 L Tank med kun lidt belastning
På forhånd tak
Jeg står og muligvis vil skifte min skummer ud og jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, der har erfaringer med denne skummer:
Tunze DOC Skimmer 9205 http://korallen.dk/product.asp?product=802&sub=2&page=1 Her tænker jeg bl.a. på støjniveau og "følsomhed" for vandstanden (og så naturligvis hvor god den er til at skumme).
Ellers står jeg og skal vælge imellem en ATI Bubble Master 160 eller en Deltec APF 600. Er der nogen, der evt. har erfaring med begge og kan anbefale den ene eller den anden? Jeg frygter lidt at Deltecen larmer og bruger en masse strøm, men til gengæld er der vist noget med at den kan fødes direkte fra overløbet? De koster jo næsten det samme. Der er en masse tråde her om begge, men hvis der er nogen, der evt. har prøvet begge....?
BTW: Jeg har en 325 L Tank med kun lidt belastning
På forhånd tak
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Jeg havde apf600 til at kører på min gamle balje og var rigtig godt tilfreds med den. Jeg vil ikke kalde den lydløs, men mig generede den altså heller ikke. Jeg har hørt flere skummere der larmer en hel del mere. Den kan fødes direkte fra overløbet hvilket jeg også gjorde. Den er ligeledes nem at indstille til den rigtige vandstand. Den kan stå både i eller uden for sumpen.
Jeg har desværre ingen erfaring med de andre skummere.
Jeg har desværre ingen erfaring med de andre skummere.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Se eventuelt BubbleMaster 200 gennemgangen her - Der står også en del om BM 160:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11221
Jeg kender ikke de andre, men kan da nævne at min BM160 kører upåklageligt, men den er jo også kun 2 måneder gammel.
Mvh
Musiker
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11221
Jeg kender ikke de andre, men kan da nævne at min BM160 kører upåklageligt, men den er jo også kun 2 måneder gammel.
Mvh
Musiker
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Jeg ville vælge en ATI bubblemaster hvis jeg havde penge til en ny skummer. Jeg har kun hørt gode ord omkring de skummere, og merprisen tror jeg hurtigt er tjent hjem over glæden ved at have en ordentlig skummer fra start af.
Min egen er en Tunze DOC 9010 som er udemærket, men heller ikke mere. Den har bla mange off dage hvor den stort set ikke skummer og så slipper den et væld af mikrobobler ud som kræver man har en bobbelfanger.
Min egen er en Tunze DOC 9010 som er udemærket, men heller ikke mere. Den har bla mange off dage hvor den stort set ikke skummer og så slipper den et væld af mikrobobler ud som kræver man har en bobbelfanger.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg vil lige komme med et par kommentarer til bubblemaster 160, i den tråd der linkes til her i tråden har jeg ikke mange positive ting at sige om den, men den er efterhånden blevet meget stille. Nogen vil måske kalde den lydløs, men tæt på er den efterhånden.
Så
herfra til bubble master 160.
Men gør dig selv en tjeneste at købe den i dk.
Hvis du er interesseret skal du være velkommen her i brønshøj til at pille ved min.
Så

Men gør dig selv en tjeneste at købe den i dk.
Hvis du er interesseret skal du være velkommen her i brønshøj til at pille ved min.
/martin
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Geografisk sted: Nordjylland
jeg har en APF600 og jeg er også rigtig godt tilfreds, har desværre heller ikke nogen af de andre at sammenligne med, men som Peter siger er den da ikke lydløs, men jeg ligger og sover med hovedet under 2 m fra den og har jeg intet problem med
strømforbuget er godt nok lidt højere (38watt) overfor BubbleMasteren (21)
strømforbuget er godt nok lidt højere (38watt) overfor BubbleMasteren (21)
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef