Vand fra affugtere??
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Vand fra affugtere??
Vi bruger affugtere i denne våde tid, en i kælder og en i stue rummet. Så de producerer ca 5-7 L i døgnet fra de 5 akvarier, men også fra tøjtørring osv. Kan man hælde vandet tilbage i akvarierne eller er det for risikabelt.
Vores solitære ferskvandsakvarie har fået en del, men nu er maller også mere hårdføre end koraller.
Vores solitære ferskvandsakvarie har fået en del, men nu er maller også mere hårdføre end koraller.
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7000
http://www.google.com/search?q=reef+deh ... DK220DK220
var hvad jeg lige kunne finde ved en hurtig google, som en sagde, ville du drikke det?
mulig tungmetaller fra apparatet, evt. bakterier og partikler fra fra luften.
ville heller ikke turde
var hvad jeg lige kunne finde ved en hurtig google, som en sagde, ville du drikke det?
mulig tungmetaller fra apparatet, evt. bakterier og partikler fra fra luften.
ville heller ikke turde

“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
-
- Copepod
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Lolland
I mit nye hjørneakvarie overvejer jeg at monterer en køleplade på bagsiden af lampen,bestående af kobberrør indstøbt i glasfiber hvorpå
det fordampet vand vil samle sig.
pladen vil jeg placerer så vandet vil løbe tilbage i akvariet.
lampen skal være lukket.så den ikke tager vand fra hele huset.
Kølekompressor samt varmefladen vil jeg placerer i kælderen.
køleanlægget skal styres af en termostat i lampe samt en i akvariet.
Fordel:
Ingen stor fordampning af vand der spredes i hele huset.
Næsten ingen forbrug af osmosevand.
det opsamlet vand stammer kun fra akvariet.
Gerne kommetar til denne løsning.
det fordampet vand vil samle sig.
pladen vil jeg placerer så vandet vil løbe tilbage i akvariet.
lampen skal være lukket.så den ikke tager vand fra hele huset.
Kølekompressor samt varmefladen vil jeg placerer i kælderen.
køleanlægget skal styres af en termostat i lampe samt en i akvariet.
Fordel:
Ingen stor fordampning af vand der spredes i hele huset.
Næsten ingen forbrug af osmosevand.
det opsamlet vand stammer kun fra akvariet.
Gerne kommetar til denne løsning.
-
- Copepod
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Lolland
Nej jeg har ikke en tegning men
et køleanlæg består af en kompressor samt en køleflade og en varmeflade.
Anlægget virker på den måde at hvor der er vakum (kølefladen i akvarielampen) vil tiltrække sig alt varmen og kompressoren vil flytte varmen hen på varmefladen i kælderen.
Dette er et lukket anlæg og virker som et køleskab.
er ikke selv kølemontør men har en ansat i mit firma som har lovet at hjælpe mig med det
et køleanlæg består af en kompressor samt en køleflade og en varmeflade.
Anlægget virker på den måde at hvor der er vakum (kølefladen i akvarielampen) vil tiltrække sig alt varmen og kompressoren vil flytte varmen hen på varmefladen i kælderen.
Dette er et lukket anlæg og virker som et køleskab.
er ikke selv kølemontør men har en ansat i mit firma som har lovet at hjælpe mig med det
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: 7000
tilføjelse fra wiki
"
Water collected from any dehumidifier is technically distilled water in that it does contain few of the minerals and other particulates that are removed in a true distillation process. However, a true distillation process condenses the steam of boiled water, and the boiling process kills any microbes and fungi that may be present in the pre-distilled water. Dehumidifiers are also not kept to a state of cleanlieness required for food-grade standards (drinking water usually has very high legal requirements) The collected water is therefore not considered safe to drink.[1] Also, as the water may sit for a while in the collection bucket, the water may be quite stale, in particular with fungus collected from aerial spores."
"
Water collected from any dehumidifier is technically distilled water in that it does contain few of the minerals and other particulates that are removed in a true distillation process. However, a true distillation process condenses the steam of boiled water, and the boiling process kills any microbes and fungi that may be present in the pre-distilled water. Dehumidifiers are also not kept to a state of cleanlieness required for food-grade standards (drinking water usually has very high legal requirements) The collected water is therefore not considered safe to drink.[1] Also, as the water may sit for a while in the collection bucket, the water may be quite stale, in particular with fungus collected from aerial spores."
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Er det så 200 watt hele tiden, dvs. 24 timer i døgnet, 365 dage om året?andersla skrev:min affugter bruger 200 watt det er en 10 liter i døgnet
Elregning = (200 watt x 24 timer x 365 dage x 1,8 (kilowatt pris i kr.) / 1000 = 3154 kr. om året !
Så er det vel billigere at bore et hul i muren og få installeret en ventilator?