kalkreaktor til 250 liter
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
kalkreaktor til 250 liter
hej.
jeg har haft en kalkreaktor i min tid og det var et mareridt for mig!!
jeg overvejer igen at give den en chance og har kig på den her
schuran pico....
jeg har hørt at schuran er kram..den kan velklare et hårdt belastet 250 liter
er det nogle erfaringer derude eller råd er jeg meget taknemmelig...
hvor finder man co2 flasker og gode manometer.
hvordan fungerer sådan en magnet ventil (billeder)
jeg har en tunze ph måler og probe i forvejen..
jeg har haft en kalkreaktor i min tid og det var et mareridt for mig!!
jeg overvejer igen at give den en chance og har kig på den her
schuran pico....
jeg har hørt at schuran er kram..den kan velklare et hårdt belastet 250 liter
er det nogle erfaringer derude eller råd er jeg meget taknemmelig...
hvor finder man co2 flasker og gode manometer.
hvordan fungerer sådan en magnet ventil (billeder)
jeg har en tunze ph måler og probe i forvejen..
For at du kan bruge en magnetvintil skal du have en PH controler på også.
Du sætter en PH conroler på og sætter controleren på den PH værdig der skal være i din reaktor propen skal ned i reaktoren for og kunne måle PHen.
( det ser ikke ud til at sådan en kan sættes på den reaktor du har billede af der MEN ER IKKE SIKEKR )
Når PH conrtoleren måler en høj PH i reaktoren tænder den for magnetvintilen som sider på slangen fra CO2 flasken og ind i reaktoren når magnetvintilen får strøm åbner den for CO2 tilførslen og den tilsætter der ved CO2 til din reaktor. når PH controlen måler en lav PH igen ca 20 sek efter den har åbnet slukker den for strømmen igen til magnetvintilen og den vil så lukke for CO2 tilførslen.
Håber det giver svar nok.
Steen
Du sætter en PH conroler på og sætter controleren på den PH værdig der skal være i din reaktor propen skal ned i reaktoren for og kunne måle PHen.
( det ser ikke ud til at sådan en kan sættes på den reaktor du har billede af der MEN ER IKKE SIKEKR )
Når PH conrtoleren måler en høj PH i reaktoren tænder den for magnetvintilen som sider på slangen fra CO2 flasken og ind i reaktoren når magnetvintilen får strøm åbner den for CO2 tilførslen og den tilsætter der ved CO2 til din reaktor. når PH controlen måler en lav PH igen ca 20 sek efter den har åbnet slukker den for strømmen igen til magnetvintilen og den vil så lukke for CO2 tilførslen.
Håber det giver svar nok.
Steen
Link til min Aqua Medic pH controller med det stik jeg snakker om.
http://www.shop-meeresaquaristik.de/pop ... bmo4c2scj2
steen
http://www.shop-meeresaquaristik.de/pop ... bmo4c2scj2
steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Måske en måde og teste den på.
Har den udtag til 220v Hanstik eller ind/ud gang til luftslange så er det bare og prøve og se om den kan styre en magnetvintil ( prøv med en lampe lyser den når PH bliver bliver for høj og slukker igen når den er lav )
Hvis den har til slanger så kan du jo prøve om smide en slange på kan du puste igenem slangen når den måler høj PH og ikke puste igenem når den er lav så kan den nok styre en CO2 flaske.
Du kan gøre det ved og sætte PH controlleren til og stikke proben ned i noget kalibreringsvæske. PH 7 / PH 4
Du skal bruge kalibreringsvæsken afligevel til og indstilde proben.
Steen.
Har den udtag til 220v Hanstik eller ind/ud gang til luftslange så er det bare og prøve og se om den kan styre en magnetvintil ( prøv med en lampe lyser den når PH bliver bliver for høj og slukker igen når den er lav )
Hvis den har til slanger så kan du jo prøve om smide en slange på kan du puste igenem slangen når den måler høj PH og ikke puste igenem når den er lav så kan den nok styre en CO2 flaske.
Du kan gøre det ved og sætte PH controlleren til og stikke proben ned i noget kalibreringsvæske. PH 7 / PH 4
Du skal bruge kalibreringsvæsken afligevel til og indstilde proben.
Steen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19