AM Turboflotor 750

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

AM Turboflotor 750

Indlæg af Nolan »

Skal der ikke være nåle-hjul i sådan en fætter ?
Den jeg lige har fået op under neglene idag, har et alm. skovl-hjul. Hvis det skulle have været et nåle-hjul, kunne det nok forklare den helt sindsyge mængde luftbobler den giver fra sig. Jeg tror simpelthen gennemstrømningen er for høj.

Nogen der evt. har sådan et liggende ?
Eller skal jeg bare selv lave et, da det koster konge-mønt ?

/Kim
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

De kommer med alm. skovl-hjul. Det er der også i min. Koppen skal hæves en del over vandoverfladen så kører den såmænd fint nok. Min giver heller ikke ekstra bobler i akvariet.

Men har også selv tænkt på at lave nålehjul, har desværre ikke haft tid til projektet.

Du kan også sagtens sætte andet powerhead til at trække den, det har jeg prøvet med fint resultat.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Jeg har lige kigget på AM's hjemmeside og fundet en manual. Den "eksploderede" tegning viser godt nok også et alm. skovlhjul.
Det ser nu også ud til, at den er holdt op med at boble - den skulle nok bare lige falde på plads.

En anden ting; DEN LARMER HELT SINDSYGT.
Det er ikke pumpen der larmer men nærmest en høj gurglen fra venturien. Jeg har sat en lyddæmper på indsugningen og det tog den susende lyd men den gurglende lyd, overdøver sgu da alt andet i rummet.

What to do ?

/Kim
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

The Turboflotor 750 is a compact, motor driven internal protein skimmer. A large volume mechanical prefilter is attached to the pump. The 10-watt venturi pump, with an Aqua Medic Needle Wheel, automatically draws in air and mixes it with the aquarium water.
De "gamle" pumper havde nålehjul, og var næsten lydløse. Da jeg købte en ny pumpe ved akvarieudstyr, var den uden nålehjul, jeg skrev til AM og de sendte et til mig.
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Nu tror jeg at det er min dan gamle du har købt, men nej den kommer ikke med Nålhjul og det kan ikke fåes til den.

Larmer, den lamede ikke ret meget mere end den luftskummer ( læs luftpumpe ) jeg pt. har på mit akvarie nu - indtil jeg får fundet en anden, og solgt den Deltec afp600, som desværre er for stor fysisk til mit setup.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Nu ikke så påståelig Lars. Jeg fik jo en til min. AM skiftede bare pumpe på et tidspunkt, Men som sagt de sendte bare en til mig .
Her er lige et link til den gamle.

http://www.tropefisk.dk/shop/aqua-medic ... 3235p.html

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Jeg er ikke påståelig, men det fik jeg afvide af 2 forhandler
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

@Lars:
Jeg tror faktisk det ér din den gamle. Og den larmer i min verden rigtigt meget...... :wink:

@Røntved:
Hvilken pumpe er det på den "gamle" model ?
Det ligner en Ocean-Runner-fætter, den der sidder på min, men på billedet hos Tropefisk, ligner det mere en AquaBee ?

Hvor meget flow skal sådan en fætter give?

/Kim
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Hvad gør du med vandstanden? Både Midiflotoren og den skummer du har nu (ved godt du har haft begge) Den kræver fanme næsten 30cm+ og det er jo lidt svært hvis sumpen ikke er så stor :(
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Jeg havde vandstanden oppe lige under koppen, og jeg skummer ikke særligt vådt, men den kunne altså ikke ''trække'' nok ud af mit akvarie, men det er jo også noget større.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Lars: Der stod AM 1000 på den, men jeg er sikker på det var en lille aquabee med nålehjul, som de havde "lånt"

Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

ØØhh der stod ikke noget på min, men sammen med andre her på SF, fandt vi ud af at det sikkert var en AM 750 ældre model.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

exzos skrev:Hvad gør du med vandstanden? Både Midiflotoren og den skummer du har nu (ved godt du har haft begge) Den kræver fanme næsten 30cm+ og det er jo lidt svært hvis sumpen ikke er så stor :(
Jeg har lige knap 33cm vand i skummer-kammeret i min sump og der er nok til Midiflotor.

Jeg har smidt turboflotor'en i mit nuværende setup som en test. Det var meningen jeg skulle bruge den til "noget andet" men ....
Vandstanden er ca. 15mm under den sorte ring under koppen - jeg har fjernet den nederste "bundrist", for at få luft nok under skummeren.

Jeg har så opdaget noget sjovt: Hvis jeg bare lader den suge alt det luft den kan, så kommer der altså ikke ret mange micro-bobler i reaktionskammeret. Hvis jeg drosler den en smule, kommer der derimod monster-mange microbobler. Jeg har stillet den sådan, at hele reaktionsrøret er fyldt med bobler og den trækker da en gevaldig mængde snask ud af baljen i øjeblikket..... den har lavet 1cm i koppen over det sidste døgn.

Men det generer mig nu, at den støjer så meget.... Jeg må på udkig efter en AB1000 m. nålehjul, som jeg kan smide på den.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"