Alt blev sat igang og der kom en ekstra levende sten og nogle caulerpa alger i.
Billede, der illustrerer dette stadie i udviklingen: (Kig på billede nr. 1)
Algerne groede og der kom lidt flere sten i. Nu ventede jeg bare på der kom søheste hjem. I mens dette skete puttede jeg en slangesøstjerne, 5 snegle og en sandsøstjerne i akvariet.
Billede, der illustrerer dette stadie i udviklingen: (Kig på billede nr. 2)
Endelig kom en sending søheste hjem til Akvarieudstyr. Jeg købte tre af disse flotte søheste, noget levende foder og en blå linckia. Jeg valgte én rød og to gule søheste.
Billede af den ene gule: (Kig på billede nr. 3)
Jeg hentede søhestene samme aften akvarieudstyr havde hentet dem, så de nåede ikke at komme ud i et af deres akvarier. Efter denne hårde tur døde 2 af de tre søheste jeg købte desværre efter en uges tid. Nu havde jeg kun den ene gule tilbage.

Efter et par uger, med denne ene søhest tog jeg ud til akvarieudstyr for at købe en ekstra. De havde kun to tilbage og ingen af de to så ud til at have det særligt godt. Især den ene så meget skidt ud. Vi tilbød derfor at give en mindre pris. Og jeg må sige at Morten fra Akvarieudstyr gav en rigtig god pris på de to heste. Begge de nye var helt sorte og kom hjem i akvariet. Dog efter ca. 1½ time skiftede den ene farve fra sin sorte til en meget flot gul farve

Billede der viser de to nye søheste: (Kig på billede nr. 4&5)
Disse to nye så efter et par dage ud til at have det ret så godt.
Billede der viser alle tre i akvariet: (Kig på billede nr. 6)
Dog aborterede den, stadig sorte han en masse æg efter et par dage. Det drejede sig om omk. 50 æg. Æggene var ikke udviklede og skulle derfor ud. Denne abort forgik ved at den fik nogle voldsomme træk, hvor den knækkede halen sammen. Så åbnede den sig og nogle æg kom ud.
For at få alle æggene ud gentog denne proces sig nogle gange de følgende dage.
Se billede, der viser hannen, mens han aborterer: (Kig på billede nr. 7)
Dog skete det igen i dag at han prøvede at komme af med det sidste, men i dag kom der udover halvudviklede æg også en fuldt udviklet søheste unge. Denne er 5 mm. og er meget svær at tage billeder af. Vil selvfølgelig prøve. Min første skræk var at de andre søheste ville tage denne lille unge, men det har de bestemt ikke gjort. Man kan ligefrem se at de beskytter den lille unge. Dette er rigtig dejligt at se og man kan jo ikke gøre andet end at håbe den ene lille unge overlever. Han virker godt stærk, da han svømmer meget livligt rundt og han spiser de små nyklækkede artemia der kommer forbi. Så tror heller ikke overløbet vil tage ham