optimale vandværdier for "begynder" koraller??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Kenneth tinnesen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet

optimale vandværdier for "begynder" koraller??

Indlæg af Kenneth tinnesen »

Hejsa
Jeg har et spørgsmål om koraller og vandværdi. Overalt, hvor man læser om koraller står der for det meste bare "optimale" vandværdier, men hvor ligger grænsen for koraller og fisk med f.eks. nitrat?

Jeg vil gerne snart have et par LPS koraller i (Euphylia og lignende), hvordan er de med vandværdier??

Jeg vil gerne have en Quadricolor anemone i mit akvarie snarest, til mine klovnefisk, jeg har styr på mine vandværdier (NO2 0 mg, NO3 0-2 mg, PO4 0)

Håber nogle af jeg kan hjælpe med dette, for det er lidt svært at "gisne" om, hvad der er gode vandværdier, f.eks. kan mine ferskvandsrokker, der er ret sarte, godt klare 100-200 mg. NO3, uden de tager skade af dette..

Jeg takker for svarene på forhånd.

Kenneth Tinnesen
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

Fisk kan godt klare en okay høj nitratværdi, koraller er mere her truede..

Alle herinde har heller ikk deres nitrat på 0, pga fodring.. men vi ligger bare i den sikre ende af skalaen.. Jeg vil sige at den kritiske grænse starter ved 20 ppm nitrat..

Du kan sagtens have Euphylliaer osv, bare du er over algefasen og værdierne er ok (som det ser ud til).. Men prøv alligevel at se om du ikk kan få nitrat ned på 0..

:D
Anden

Saltvandspausen er startet
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"