tabel over saltholdighed kontra forskellige temperaturer
Jeg har en saltmåler af denne type, og er ikke helt sikker på jeg måler den rigtige salinitet. Er der en der ligger inde med en tabel over "salinitet/temperatur"?
Den der flydeting, den skulle være rimlig dårlig.
Jeg tror at den Red Sea du har nu, er rimlig god. Jeg har den selv og har ingen problemer med den - tror jeg da ikke
tak Hmm må indrømme at jeg ikke helt har styr på hvordan jeg skal aflæse den. Lige nu har jeg en temp på ca. 27 grader, hvad skal hydrometeret så stå på for at værdien er perfekt. Forklar gerne hvordan du kommer frem til det
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
Jo ved 25 grader varmt vand. Men ved andre temperaturer stiger eller falder saltvandets flydeevne og derfor vil saltmålerens resultat svinge, men indholdet det samme.
Er bare ikke helt sikker på hvor meget lidt den stiger/falder
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
thyme skrev:Jo ved 25 grader varmt vand. Men ved andre temperaturer stiger eller falder saltvandets flydeevne og derfor vil saltmålerens resultat svinge, men indholdet det samme.
Er bare ikke helt sikker på hvor meget lidt den stiger/falder
jamen (og nu kan det godt være det er mig der er dum) så vil måleren vel også vise et andet resultat hvis du f.eks har 26 grader varmt vand så skal du vel bare gå efter det?
Er det generelt sådan at folk ikke tager højde for temperatur/salinitet?
Hvis det er sådan at det ikke spiller en betydelig rolle gider jeg da ikke tage højde for det ihvert fald.