Ozon-Uv. Hvilke mærker er bedst.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Ozon-Uv. Hvilke mærker er bedst.
Hej forum.
Jeg overvejer at købe et ozonanlæg samt et uv-filter for at komme min alger til livs.
Min skummer er vist ikke særligt velegnet til ozon (Tunze doc skimmer 9010), men den er forberedt til det. Skal alle ozonanlæg kobles til skummeren?
Er der nogle anlæg der er bedre en andre eller skal jeg bare finde det billigste?
Jeg overvejer at købe et ozonanlæg samt et uv-filter for at komme min alger til livs.
Min skummer er vist ikke særligt velegnet til ozon (Tunze doc skimmer 9010), men den er forberedt til det. Skal alle ozonanlæg kobles til skummeren?
Er der nogle anlæg der er bedre en andre eller skal jeg bare finde det billigste?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Sander er meget godt tilfreds med, Matin fra saltvandsbutikken har dem ret billigt.
Men jeg vil bare finde det billigste, for hvad kan være forskæld det er jo bare en spole!
Men jeg vil bare finde det billigste, for hvad kan være forskæld det er jo bare en spole!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Det er vist et spørgsmål til eksperterne.
Er der nogen der kender denne Aqua Medic Helix Max 55watt:
http://www.cichlidecentret.biz/product. ... 097&page=1
God/Dårlig
Er der nogen der kender denne Aqua Medic Helix Max 55watt:
http://www.cichlidecentret.biz/product. ... 097&page=1
God/Dårlig
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Jo, det kan man godt. Jeg ved ikke, hvem der producerer sådan nogle i dag. Før i tiden mener jeg, at man kunne få dem igennem Langelandsakvariet, som modificerede UV-anæg til ozonanlæg. Ulempen ved dem er, at de bruger forholdvis meget strøm til at producere ozon sammenlignet med dem, der producerer ozon vha. korona-effekt. Til gengæld kan den sidste også producere nogle kedelige biprodukter, men det er vist i så små mængder, at jeg endnu ikke har hørt om en negativ effekt i akvariet.K.E skrev:Nu spørger jeg nok lidt dumt, men er det ikke noget med, at man kan få nogle ozon anlæg der producerer ozon vha. uv lys ???