På mit nye akvarie kommer der 2*150 W HQI og 4*54 W T5.
HQIén kommer nok kun til at køre 5 timer om dagen sammen med 2*54W T5. Resten af tiden vil der køre 4*54W T5. Hvilke rør ville i vælge? jeg regne med 50/50 blå/hvid da jeg ikke ønsker lyset alt for blåt.
Ikke Arcadia hvertfald, hold da op de er mere lilla end blå !
Jeg kan derimod anbefale Deltec eller Aqua Medics blå rør sammen med nogle 10K eller 14K HQI pærer.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
thyme skrev:Er der en liste et ste hvor man kan se hvilke koraller der vil egne sig ved T5 belysning?
Det gør alle sådan set, det er bare mængden af watt der afgør det. Fordelen med HQI er at de ikke fylder meget volumenmæssigt og at der sker et spil i vandet, når der er cirkulation i overfladen.
Jeg har fx 2x36watt T5 compact + 1x 18w blåtlys til et 96 liter (60x40x40)
Kunne være dejligt hvis man kunne få listet hvad der vil trives, både bløde og hårde koraller til begynderen
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
det er kun 15 watt blåt lys. jeg kan da fortælle hvad jeg hjavde under som voksede
havde af stenkoraller
acropora millepora
hjernekoral
caulestrea
og du kan også have hammerkoraller
derudover havde jeg også forsk. slags skiveanemoner og polypper xenia og sandanemoner