Nødvendigt med osmose vand?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nødvendigt med osmose vand?

Indlæg af Carsten »

StarF skrev:Husk der er sporstoffer i saltet, så når salt er lavet til brug i osmosevand, så vil du ende med en kh på 20, hvis du bruger vandhane vand..
Det er vel ikke sporestofferne der give Kh.

Men er ellers helt enig med dig i at Kh vil banke toppen ud af skalaen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

turner skrev:
Carsten skrev:Det du skiver dit Ca indhold er på, er helt i skoven, og vil sige om igen.
Det skal typisk ligge på omkring 420-450
KH er for høj, den skal ned på 8-9-10
No3 ser fornuftig med 2. Det er kun ved meget høje værdier, man bruger den med at se ind fra siden af.
Po4, hvad målte du det med?
Kan Ca ikke godt passe? Det er jo vandhane vand det her, uden salt eller noget som helst, bare den rene vare for at se hvad mit udgangspunkt er. Kh er jeg med på er høj, men synes at kunne læse mig til at den normalt ryger ned af efter nogle dage i baljen. Og at 12 ikke var nogen katastrofe (googlede lidt på amerikansk forum).
Po4 er målt med gilbers, men synes sgu også det var lidt tricky at se nogen farve forskel der :/
Der er langt flere ting i vandet end du kan måle for. Og nogle af de ting, kan gøre det til en helvede at holde et akvarie kørende.
Og værdierne kan komme helt ud af kurs, hvis du så også fylder efter med postevand. Fordampningen vil være højere end forbruget af både Kh og Ca. Derfor vil du akkumulere værdierne i akvariet
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

hvis Jeg kan komme afsted med klor i hanevandet så vil jeg da bruge det,er det NOK det står 24timer inden brug?vores vand har opløst Calcium OG Magnesium Men Meget Lidt andet,det er da godt vand Til Baljen.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"