Hvad er der galt?

Forum for snak om alle typer koraller.
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Hvad er der galt?

Indlæg af kenneth olsen »

Dejligt med jeres inputs... Det sætter jeg sku pris på! :GO :GO :GO

Det kommende stykke tid lader jeg akvariet stå - indtil start Juni .. skal alligevel på ferie til Athen og 3 uger til Filippinerne på dykkertur... Så det passer jo meget godt med at jeg nok burde give akvariet lidt fred og ro. Ellers kan det jo være fandens svært at holde nallerne fra det... :naughty: .

Erik : Angående Tridachnaen... så afgik den ved døden desværre... den havde ingen snegle.. men da vi kan hjem kunne jeg se at den havde nogle hvide pletter... så lidt ud som om den manglede noget af farve pigmenten nogle steder.. ved ikke om det kan have noget med det at gøre? Ved du om det kun er de der Maxima der kan være svære... jeg kan huske jeg havde en af de andre slags i mit første saltvandsakvarie akvarie .. der havde jeg kun blødkoraller, det var sjælent jeg fortog mål af nogen ting.. og den blev sku stor.. tror det var en Tridacna derasa.. ved ikke om jeg bare har være pisse heldig eller om de er nemmere?
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hvad er der galt?

Indlæg af crazy seahorse »

Hej Kenneth

Jeg tror din tank vil have godt af den pause. Det er svært at lade den være. Man vil jo gerne gøre det så godt som muligt.
Men nogen gange er det at gøre ingenting det bedste :y

Ked af at høre det med din Tridachna, hvis det kan være en lille trøst, så er du ikke alene. Har selv mistet 5 - 6 stk. :wc: :G til sneglene :BA
Og jeg har hørt at andre også har mistet alle deres :devilish: .
Med hensyn til Tridachna Derassa så skulle lige præcis den, være den der er mest modstandsdygtig overfor angreb fra pyramidesnegle. :W
Måske pga den glatte skal selvom det ikke lyder som om det er det eneste, da de jo som regel også angriber nedefra og her er den jo ikke anderledes end andre muslinger.

God ferie når du kommer så langt og held og lykke med tanken :GO

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"