Pacific Sun, Vertex

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Nicki Henriksen »

nesnej skrev:
Nicki Henriksen skrev:Jeg er super glade for mine og har haft dem snart et år
Se evt lidt pics her : http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 7&start=60
Har lige været på din tråd, og det ser sgu rigtig godt ud. Kører du med fuld power på lamperne???
Nej slet ikke mine kører kun på 80% :)
også er det meget blåt.. Jeg har kun LPS.. Så der er stadig masser overskud tilbage til hvis jeg skulle smide noget mere lyskrævende i :)
Mit akvarie er 60 cm højt, lamper sidder 10cm fra vandet..

Når jeg opgraderer akvariet er planen af få to slaver mere :)
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Akv måler 75x70x55 (LxBxH) Lampen hænger midt i, og er en Pacific Sun BlackPython 200W, den køre følgende 100% Blå og 60% Hvid samt 95% Power. Par 5cm under lampen er omkring de 1500.. Lige så snart man går under vandspejlet så falder den hurtigt.

På Skemaet neden under kan man se hvordan par fordeler sig, lampen hænger 12cm over.

Billede

Billede

Billede

Jeg skal nok lige lave en måling mere, bare for sjov hvor lampen køre 100% på alt.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

StarF skrev:Akv måler 75x70x55 (LxBxH) Lampen hænger midt i, og er en Pacific Sun BlackPython 200W, den køre følgende 100% Blå og 60% Hvid samt 95% Power. Par 5cm under lampen er omkring de 1500.. Lige så snart man går under vandspejlet så falder den hurtigt.

På Skemaet neden under kan man se hvordan par fordeler sig, lampen hænger 12cm over.

Billede

Billede

Billede

Jeg skal nok lige lave en måling mere, bare for sjov hvor lampen køre 100% på alt.
Flot, flot. Jeg har dog ikke den store forstand på PAR værdier, er PAR 100 Meget eller lidt? og hvad er minimum Parværdien for have stenkoraller bunden, og i den anden ende hvor højt skal man op i PAR værdi før man brænder korallerne?

Jeg glæder mig til at se værdierne ved 100% drift.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Se det er der jo en del diskution om, ifølge de ting jeg har kunne finde begynder mindre lyskrævende sps ved 150. Men som du kan se på mit billede, har jeg en acropora der står ved 140-150 par, og den vokser og har flot farve. Der ud over har jeg før haft sps på min bund når jeg ikke lige har fået dem placeret, og der har de ind imellem stået i flere mdr, uden at miste farve eller noget. Som du kan se ligger 100par lige omkring min bund ca 55cm.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Super arbejde Mads..

og hvor er dine genicanthus kejser dog lækre :P
________

Henning : tror du kan have alle koraller på bunden med 100% og måske også med mindre

jeg kører mine lamper på 70-80% og hvid 49% , blå 80 %

så der er masser af overskud :) mine LPS blev fuldstændig smeltet da den kørt 100% i starten..

så man skal skrue dem lidt ned i starten for derefter af skrue op til passende mængde :wink:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Sidste målinger fra mig.

Lampen står på 18k kelvin og 100% power, som giver 100% hvid og 100% blå

5cm under lampen 1750-1850 i par
10cm under lampen (lige over vand spejlet) 1200-1300 i par.

i toppen af akvariet er der 700-800 i par og ellers kan man lægge 40-60 extra til i det der står på billederne.. så det giver lidt extra, desværre er farven for hvid til min smag ;)

Nicki Henriksen> tak :) der er 4 stk i.. 2x g. belus 2 hunner dog, og så et par af g. melanospilos.

angående indkøring så startede jeg ved 50% og hævede med 5% hver 3 dag, indtil jeg remte 80% så hævede jeg den 5% hver 5 dag.. Jeg havde et problem med tåget vand fornylig og efter 3 uger satte jeg ozon til for at få det klart igen, det resultere i alle acropora koraller fik lys chock, selv om de før var blevet vænnet til alt den lys. de er dog heldigvis ved at komme sig.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Det har været en stor fornøjelse at læse jeres indlæg. Det blev en tråd med et meget informativt indhold. Jeg er helt sikker på, at andre end jeg selv vil finde det interessant.

Jeg hælder stadig til Pacific Sun, men vil nok investerer i 3 X 200W, da min balje er 65 cm. høj. Så går jeg nok også med livrem og seler og kedeldragt.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Thomaas »

nesnej skrev:Jeg hælder stadig til Pacific Sun, men vil nok investerer i 3 X 200W, da min balje er 65 cm. høj. Så går jeg nok også med livrem og seler og kedeldragt.
I like you style :GO
Man skal aldrig gå ned på udstyr :)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"