Jeg skal i morgen til at lave rørføring.
Mit overløb er 44cm højt.
Hvilken højde ville i lave på hhv. hovedrør og sikkerhedsrør?
Jeg skal bruge overløbet som ridslefilter, så vandstanden skal ca. være 25-30cm.
Som jeg har forstået det, laver man et kort rør og et langt rør. på det korte rør lukker man for hanen, indtil vandet kommer i det lange rør. Er dette korrekt? og hvorfor? man kunne vel bare bruge det korte rør som hovedrør, og hvis det blev stoppet, så steg vandet op og gik i sikkerhedsrøret?!
Højde på rør i overløb m.m.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvis du vil have en vandstand på 25-30 cm. og vil bruge overløbet som ridslefilter, ville jeg ikke sætte noget rør i gennemføringen, så hullet er helt nede ved bunden. Det sikrer, at alt vandet i overløbet er i bevægelse, og der ikke samles alt for meget skidt/stillestående vand i bunden af overløbet.
Grunden til man kan lade vandstanden gå helt op til sikkerhedsrøret, er for at have en så høj vandstand i overløbet som muligt (og dermed så lydløst som muligt). Dog er dette ikke relevant for dig, når du vil have det som ridslefilter, så lad bare sikkerhedsrøret være ubrugt indtil hovedrøret evt. bliver stoppet.
Grunden til man kan lade vandstanden gå helt op til sikkerhedsrøret, er for at have en så høj vandstand i overløbet som muligt (og dermed så lydløst som muligt). Dog er dette ikke relevant for dig, når du vil have det som ridslefilter, så lad bare sikkerhedsrøret være ubrugt indtil hovedrøret evt. bliver stoppet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK