opstarts alger
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg mener kort sagt, at der måske ikke lige er nogen grund til at gå i panik fordi der er alger i et akvarie, der kun har kørt i én måned.Fick skrev:Nolan, hvad mener du.
Hvor længe har dine værdier været stabile ?
Og hvis du svarer mindre end 14 dage (med hyppige målinger), så glem alt om at hælde fisk i endnu.
Jeg kan se du d. 17/3 målte nitrat og havde brunalger...... det er 5 dage siden. Hvis de alger allerede er væk, har du sgu et turboakvarium.
/Kim
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Dragør
Jeg har købt en hugo, det var det råd jeg fik i Klovnfisken. En gul kirug
mente de ikke at jeg burde "putte" i nu. Måske har du ret Nolan at det var mindre klogt at få en fisk i nu, men det var nu ikke kun på grund af algerne at jeg gerne ville have en fisk i, jeg ville bare gerne have noget liv i akvariet, men måske var det dumt, men så må jeg betale de lærepenge. Med hensyn til brunalgerne har de været der siden 8. marts,
men er nu nede på det halve hvad de var da de var på det højeste.
mente de ikke at jeg burde "putte" i nu. Måske har du ret Nolan at det var mindre klogt at få en fisk i nu, men det var nu ikke kun på grund af algerne at jeg gerne ville have en fisk i, jeg ville bare gerne have noget liv i akvariet, men måske var det dumt, men så må jeg betale de lærepenge. Med hensyn til brunalgerne har de været der siden 8. marts,
men er nu nede på det halve hvad de var da de var på det højeste.
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
[quote="Fick"] jeg gerne ville have en fisk i, jeg ville bare gerne have noget liv i akvariet, men måske var det dumt, men så må jeg betale de lærepenge. quote]
Hmmm, det bliver vist hugoen der betaler den højeste pris når den er død af sult.. De alger vil jo forsvinde af sig selv alligevel. Hvorfor har du ikke den fornødne tålmodighed ?? Det tar tid at starte en balje saltvand op ,, sådan er det bare !!!
Hmmm, det bliver vist hugoen der betaler den højeste pris når den er død af sult.. De alger vil jo forsvinde af sig selv alligevel. Hvorfor har du ikke den fornødne tålmodighed ?? Det tar tid at starte en balje saltvand op ,, sådan er det bare !!!
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
det er bare ikke nem at fange en hugo imellem stenene.
Du har købt og så er den jo ikke længere. Du vil jo gøre dit bedste for at pleje den.
Det bedste er jo selvfølgelig at finde ud af fiskene livsbetingelser inden køb, men det er sikkert de færreste der kan sige at de altid har gået den helt korrekte etiske vej.
Dog er det den man børe stræbe efter at følge
Du har købt og så er den jo ikke længere. Du vil jo gøre dit bedste for at pleje den.
Det bedste er jo selvfølgelig at finde ud af fiskene livsbetingelser inden køb, men det er sikkert de færreste der kan sige at de altid har gået den helt korrekte etiske vej.
Dog er det den man børe stræbe efter at følge
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik
http://www.koralrevet.dk

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Dragør
Tak for svaret Henrik. Jeg må indrømme at jeg godt viste at den ikke levede af meget andet end alger, selvom jeg havde hørt at man kan være heldig at få den til at tage noget andet. Nu har Mikkel i hvertfald givet mig en mulighed for at prøve noget andet. Jeg har selvføgelig tænkt mig at gøre mit bedste for at passe og pleje den.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Der er IKKE mange meninger om opstarten... ihvertfald ikke herinde.Fick skrev:Det kan du have ret i, men nu er der jo andre der køber hugoer. Problemmet er vel til dels også at der er mange forskellige meninger/holdninger og det gør det jo ikke helt let.
Hvis du stadig har brunalger mener jeg det er helt forkert at hælde dyr i.
Og gider du så ikke lade være med at poste indtil flere indlæg hurtigt efter hinanden. Bestem dig for, hvad du vil skrive og skriv så det hele istedet for - alternativt ret i det indlæg du lige har skrevet.
/Kim
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Det kan du have ret i, men nu er der jo andre der køber hugoer. Problemmet er vel til dels også at der er mange forskellige meninger/holdninger og det gør det jo ikke helt let.
Hmm, at andre begår samme bommert og køber en hugo som det første gør ikke sagen bedre. At klovnfisken anbefaler det kan da ikke overraske. Det er en forretning der lever af at sælge fisk !
Hmm, at andre begår samme bommert og køber en hugo som det første gør ikke sagen bedre. At klovnfisken anbefaler det kan da ikke overraske. Det er en forretning der lever af at sælge fisk !