rør til sump o.a.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

rør til sump o.a.

Indlæg af Dan Binderup »

her er et billede af min kommende sump. mål: 70x45x45cm
skabet kommer til at være 90x65x90cm.

Billede

jeg skal have bestilt rør (32mm.) har hørt at koiimport er de billigste, kan nogen be/afkræfte det?
hvor mange bøjninger skal jeg have? er det utilrådeligt at bruge 90graders bøjninger? alle input værdsættes stort!

som i kan se på billedet er der lavet plads til vandet fra overløbet. der er plads til godt 30l.

er det på hovedrøret dursoen skal sidder (synes man hører mange forskellige opfattelser af denne "teknik")??

mvh.
Dan Binderup
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Ja koiimport er billigst og du får tilmed fragten gratis hvis du oplyser dit brugernavn her fra forummet.
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

ja koiimport er klart billist har lige selv bestilt og der var ca 900 kr i forskel fra akvarieudstyr.dk
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

hvor mange bøjninger skal jeg have? er det utilrådeligt at bruge 90graders bøjninger? alle input værdsættes stort!
Jo færre bøjning jo bedre, men der skal jo bruges lidt bare husk at bestille bøjninger og ikke vinkler.

Koiimport er god

Overvej også om det kan være en fordel nogen steder at sætte en union ind så det kan skilles ad i tilfælde af problemer.

Jeg har ingen durso. Mit hovedrør går kun igennem bunden. Der er monteret et hane på hovedrøret så jeg kan hæve vandstanden i overløbskammeret så det ikke larmer. Det gør så at der løber konstant en lille smule vand gennem sikkerhedsrøret
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"