Deltec MCE600 brummer som en tosset
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7400 Herning
Deltec MCE600 brummer som en tosset
jeg har netop fået sat min første skummer op idag, på mit akvarie, det er en helt ny, deltec mce 600 som sidder direkte på akvariet, da jeg ikke har plads til sump under akvariet. Problemet er bare, at den brummer som en sindssyg, jeg har læst tidligere tråde med at man kan prøve sætte noget i klemme mellem pumpen og selve skummeren, men det hjalp ingenting, og det er heller ikke bare resonans.. Kan man evt. sætter timer på sin skummer så den kun kører når jeg er på arbejde, og ligger og sover? Eller skal sådan en fætter kører ALTID?
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 2007
Er det en ny eller brugt skummer??
Har lade mig fortælle at nye Deltecs nålehjulspumper skal køres til. Så larmer de mindre med tiden.....
Kan du ikke sætte noget rundt om skummeren så den larmer mindre et lille stykke tid. Det kan jo være det går over.
Tror ikke det er en fornuftig idé at lade den køre i intervaller.
Har lade mig fortælle at nye Deltecs nålehjulspumper skal køres til. Så larmer de mindre med tiden.....
Kan du ikke sætte noget rundt om skummeren så den larmer mindre et lille stykke tid. Det kan jo være det går over.
Tror ikke det er en fornuftig idé at lade den køre i intervaller.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Lad os først lige finde ud af hvilken slags "brummen" det der...
Hvis du holder den i hænderne, brummer den så ?
Er det når den rører ved akvariet det brummer ?
Hvis du tager pumpen op og kører den før sig i en spand, brummer den ?
Jeg havde altid et stykke silikoneslange (4/6 mm) i klemme under pumpen og i den ene side mellem frontplade (den gennemsigtige side) og pumpen.
Her er lidt fifs:
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ShimmerNoise.htm
/Erik
Hvis du holder den i hænderne, brummer den så ?
Er det når den rører ved akvariet det brummer ?
Hvis du tager pumpen op og kører den før sig i en spand, brummer den ?
Jeg havde altid et stykke silikoneslange (4/6 mm) i klemme under pumpen og i den ene side mellem frontplade (den gennemsigtige side) og pumpen.
Her er lidt fifs:
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ShimmerNoise.htm
/Erik
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Det er en konstant brummen.. om man står med den i hånden, jeg har prøvet at møfle rundt med pumpen, og stoppe blå filter skum (læste i en anden tråd) ned omkring den.. men det ændre stort set ingenting.. men håber den bare skal køres til.. men kan man evt. pille pumpen ud og se om det er den i sig selv der brummer?
og tak for linket
og tak for linket

- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Så.. har prøvet skille hele skidtet ad.. det var godt nok nemt, men det er simpelthen selve powerheadet der larmer.. jeg ved ikke om det bare er mig der er pivet, måske larmer et 2000L/m powerhead bare så meget? Nogen gode idéer til hvordan man evt. kan dæmpe den? Eller gør det noget om den kommer til at arbejde intervalarbejde? hvis det er ca. 10-15 timer om dagen den kører?