takker på forhånd
Det er ikke noget problem at flytte et et saltvands akvaire, har flyttet mit 550L 2 gange på et år.DDT2 skrev:Nu står jeg i den sørgelig stund at jeg skal flytte og så skal mit akvarie jo selvfølgelig med migmen hvordan bære jeg mig ad på den bedste og mest praktiske måde?
takker på forhånd
Jeg skal selv flytte om nogle måneder. Så jeg er også i gang med planlægningen (så småt).Søren Ravn skrev:Det er ikke noget problem at flytte et et saltvands akvaire, har flyttet mit 550L 2 gange på et år.DDT2 skrev:Nu står jeg i den sørgelig stund at jeg skal flytte og så skal mit akvarie jo selvfølgelig med migmen hvordan bære jeg mig ad på den bedste og mest praktiske måde?
takker på forhånd
Bare husk at planlægning er meget vigtig.
Start med at lave en regnvands tønde vand der hvor det skal flyttes hen.
Lav en plan for hvad du skal lave på flytte dag og hvad du skal have forberedt dagen før. og tænk på hvad kan gå galt. f.esk. er en gennemføring rar at have på lager.
Aften før pilles alt teknik ned der ikke skal bruges natten over.
og der skal gøres poser klar ( 2lag ).
Start med at pumpe vand ud en regnvand tønde som står i bilen. imens det står på, putter du alle koraller og fisk i poser. ( store fisk i regnvands tønden ). Her er det vigtigt du ikke roder for meget, så dit kosbare vand bliver ødelagt.
De levendesten kommer du i mure baljer.
Det sidste vand skal bare i kloaken. du har jo en tønde til at stå med frisk vand det nye sted.
Husk at søge for at akvariet står rigtigt og at det er i vater, det er jo ikke nemt at flytte bagefter.
På flyttet dagen tog det mig 10 timer begge gang, det er hårdt arbejde men ikke noget problem.