Så det er vigtigt ALTID kontrollere om alle forbindelser sidder korrekt. Min forbindelse mellem computer og reaktor styringen, sad ikke ordentligt og derfor dosere den også, selvom den får høj KH
Velkommen til KH spike

1

Tusind tak Erik.crazy seahorse skrev: tirs 28. apr 2026 12:48 Håber du får god tur til det franske. Hvornår skal du afsted? Og tillykke med den runde fødselsdag når du når der til.
Jeg gør det samme som dig hvert år, er væk på min fødselsdag. Bryder mig ikke om alt det postyr - heller ikke hvis det er en rund fødselsdag.

Tusind tak Bo

Enig. Kan være godt også at have et overblik over sumpen når man sidder i Provence.ttkthomsen skrev: fre 1. maj 2026 11:10 Det bliver du glad for, har du sat et så du også kan se hvad der forgår i sumpen?

Jeg synes også som dig, det var underligt netop den nye version lavede dette. Jeg købte et sæt af den nye gyre 330, og accepterede det store rengørings interval pga. af det gode flow den giver for sps , men en første gyre døde som dig, med at den brændte rotoren fast i motoren og fik en helt ny fra maxspect. Derefter 2 rotor som flækkede, hvor den ene blev dækket af maxspect, den sidst købte jeg, til køberen af mit sæt.Engelquist skrev: lør 9. maj 2026 07:07 Godt du har styr på tungmetallerne.
Det der undrer mig lidt vedr Maxspect gyre pumper, er at det kun er deres seneste serie hvor rotoren er plastikcoatet- på tidligere modeller er den ikke coatet og med dem var der jo ikke forurenings problemer?
Jeg havde også en uheldig oplevelse med to af dem, hvor plastikken simpelthen svulmede op, så rotoren satte sig fast.
I den forbindelse oplevede jeg dog ikke forurening af tungmetaller.
Problemet med de forureninger er at det næsten er umuligt at finde årsagen og det du påpeger omkring visse saltbrands, at de kan indeholde tungmetaller i meget små mængder, vil jo også blive et problem ved faste vandskift, da man tilfører lidt hver gang og at det måske hober sig op over tid?

Jeg er helt enig med dig, at pris og kvalitet ikke hænger sammen.Derfor er det vigtigt at man bruger et kvalitetssalt og ikke bare kigger på prisen. Dyrt er ikke nødvendigvis det samme som godt.
Derfor er det en god idé at interessere lidt for værdierne på det salt man bruger og ikke kun for de tre hellige.
Det er netop årsagen til jeg ikke vil bruge dem mere. Jeg kan ikke stole på kvaliteten og vil ikke stole på det ikke vile ske igen. Det er jo ikke sådan de fortæller os forbrugere, de har ændret deres produktion af dem eller forbedret produktetProblemet er, at det kan give skår i tilliden.
Nu nævner du, at du ikke vil bruge Maxpect gyre mere. De kan jo have ændret det, så det ikke sker mere. Men tilliden til mærket kan være væk og så skifter man.

Spændende - håber du kan lave bedre stabilitet end jeg kan. Jeg havde flere flotte som stod pænt i næsten et år inden de opgav mit vand.Seniorreefer skrev: tirs 12. maj 2026 18:54 Flot tenius er ved at være tilfreds med mit vand,lys og flow.
Spændende om 3 måneder hvordan den har fået meget mere vækst, men skyder pænt fra siden.
IMG_1927.jpegIMG_1927.jpeg
Ligner helt vildt den som jeg købte hos Leonardo i sin tid som døde under flytningen/skaden