@Anders, godt valg, Heteractis Magnifica er til +1000 liter, eller et special
akvarie.
Hvad er nyt, jo jeg er faldet tilbage på den lille blå flaske. Må snart blive medlem i AA, Anonyme Akvarieister
Ikke for at jeg nødvendigvis igen skal have selvlysende
koraller, for det tror jeg at mit system bliver for dyrt til, og jeg har så mange forskellige
koraller, så tror jeg ikke det er klogt at køre 100% KZ.
Men lidt hjælp med at holde lav nerrig tager jeg gerne. Så en ZEObak og ZEOfood til stenene.
Derudover har jeg fået anbefalet at bruge AcroPower og deres FlatwormStop.
FlatwormStop anbefalningen kom fra Reefdesigner, og virker mod Flatworm forebyggende, og så bliver korallerne meget mere livskraftige, om det er et ord
Fåråret er ikke helt kommet til Stockholm. Dejligt er det, men koldt om natten. Jubii, så er det akvarieweekend igen.
Der skal limes
koraller til den store guldmedalje, alle de
koraller jeg passer for Viking_Reefer får jeg tage fraggs af, så det vil jeg have gjort inden han skal have korallerne tilbage (om nogen frag dør).
Det store projekt bliver at rengøre og fjerne mine 2 RedDragon BK 250
skummer, den ene i den originale
skummer-
sump, den anden inden retur. Specielt den inden retur er jeg ekstrem dårlig til at gøre rent, da det er besværligt.
Derefter skal jeg flytte ca. 100 kg levende sten fra skummersumpen til kammeret inden retur og eventuelt til karantæne. Det, jeg ikke får plads med, bliver solgt.
I skummersumpen skal jeg have mit rullefilter og min gamle "SunREEF"
skummer, som er en kinakopi af en RD400
skummer.
Pumperne fra RD250 skummerne skal drive denne
skummer, og anledningerne er
1) Mindre vedligeholdelse.
2) Performance. Regner man på det, giver det rigtig god mening. En cylinder der er 40 cm høj og ø40 har rundt 50 liter, og 2 stk. som har ø25 har rundt 40 liter. Kinakopien er derudover 50 cm høj.
En extra
returpumpe skal jeg også monterer fra skummersump til DT.
I længden kommer jeg til at ændre min ABYZZ-400-pumpe til en skimmerpumpe til kinakopien, og have mine 2 RE til fremtidige projekter.
Bæstet skal tilbage i drift, efter lidt rengøring...
Denne er "umulig" at rengører, så den har ikke leveret noget andet end O2 til akvariet.
Skimmersumpen måler 140 * 90 * 60, nogen skulle kalde det et fint nano