Er det det her du mener? Men gør du ikke det fordi dnd glogger til pga filter matrialet bliver opløst?Mortenbruun skrev: søn 28. dec 2025 09:33 Dejligt at høre Niels![]()
Glæder mig at den også spiller for dig. Jeg syntes det er et af de bedste DIY jeg har lavet til akvariet.
Min DND kører endnu, eller igen sku' man måske sige, for jeg har måtte sande at det i længden ikke var optimalt at bruge en slags bioblokke som medie. Jeg byggede min DND med to typer medie (Fluval Bio-FX og EHEIM MECH), og efter ca 2,5 års tid begyndte Fluval Bio-FX blokkene at blive bløde eller gå i stykker. I hvert fald gloggede reaktoren hele tiden til så vandet bare løb ud i toppen af første rør. Set i bakspejlet burde jeg nok ha' læst mig frem til at den type bioblokke ikke holder længe og derfor ikke egner sig til en DND.
Reaktoren er nu fyldt med nyt medie og kører igen
Ville egentlig hellere ha' brugt Siporax som Niels, men havde nogle liter liggende af en blanding af Seachem DeNitrate og Matrix, så jeg valgte bare at bruge hvad jeg havde. Så må vi se hvordan det går. Indtil videre ser det ud til at køre fint![]()
Skal man almindeligvis aldrig skille den ad igen. Hvis man vælger det rigtige matrtriale?
Hvis jeg laver en DND, så skal den stå udenfor akvariet og fødes af en lille pumpe. Derfor er jeg intresseret i om den er tryk sikker