Hvor køber man cupramine?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie. Indeks
Besvar
Brian koch-knudsen
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions: 1
Postnummer: 6240 Løgumkloster
Saltvand siden?: 2009

Hvor køber man cupramine?

Indlæg af Brian koch-knudsen »

Jeg har efterhånden googlet mig gul og blå 😓

Jeg købte for 14 dage siden en gul pincetfisk som straks efter hjemkomst fik hvide pletter, i starten gik jeg ud fra det var stress men det er blevet værre og har spredt sig til andre fisk

Har blandt andet læst mig til at cupramine skulle være godt som behandling fx i karantæne
Hvad er jeres erfaringer med dette produkt? Hvor køber i det? Eller er der et alternativ?
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions: 874
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Hvor køber man cupramine?

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg ved ikke så meget til fisk, men det er usædvanligt svært at få medicinen til vores dyr. Har selv været der med koraller. Det meste vi i EU skal bruge til behandling som privat, skal gennem en dyrlæge. Årsagen til mange produkter uden for EU har det på hylderne.
Gælder alle former for antibiotika osv. I gamle dage tror jeg vi brugte kobber pulver, men ved ikke om man kan få det mere.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 449
14
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Det er formentlig kobber tilsætning og det kan være svært at få i dk.
Måske Tyskland eller Sverige. Hvis du selv henter det, burde det være nemt at få med over grænsen.
Husk lige, hvis det er kobberbaseret, kan du ikke bruge de evt sten/ls du måtte have i karantænen til andet. Kobber bindes i Calcium og kommer de sten i et rev kan du få nogen støj.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 38&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
JOJ
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 4
17
Postnummer: 2970 Hørsholm
Saltvand siden?: 1982

Indlæg af JOJ »

Enig med "søhesten fra Ganløse" - jeg har selv, begrænset, erfaring med eSHa Trimarin (kobbersulfat + ethacridin lactat & proflavin hemisulfat) og kun som en del af en forebyggende karantæneprotokol. Alternativet fra Aquarium Münster ser ud (check!) til at være Odimor (kobbersulfat + malakitgrønt) som jeg ikke selv har anvendt. Som allerede nævnt kan de købes i Tyskland og Sverige.

Vh
J-O
1 Billede
Jørn-Ole Jokumsen
Yogge
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions: 10
9
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2016

Indlæg af Yogge »

Hej Brian

Jeg har noget liggende, det må du godt købe.
Skriv evt. besked på 31 38 20 55.

Hilsen

Jens
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 449
14
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Har lige kigget lidt rundt og Seachem har det.
Det kan du få her i kbh området. Kommer fra Sverige. Det skal bestilles hjem, men der kommer derfra ugentligt. Har selv fået dip fra Seachem og der gik 3 dage fra jeg bestilte.
Skriv en pb, hvis du er interesseret. Så skal jeg give dig detaljerne omkring bestilling
Koster lige under 200 ser det ud til.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 38&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"