VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Et lille førstehåndsindtryk af Kinas kærlige XR30-hyldest – A8SE Max Pro

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Et lille førstehåndsindtryk af Kinas kærlige XR30-hyldest – A8SE Max Pro

Indlæg af ViggoN »

Hej alle sammen!

Jeg har længe gået og luret på den famøse lampe fra øst – og efter at have læst utallige tråde på Reef2Reef, faldt jeg i til sidst. Jeg bestilte en A8SE Max Pro fra Aliexpress, som bedst kan beskrives som Kinas kærlighedsbrev til Ecotech Radion XR30. Den ligner den ægte vare så meget, at man næsten forventer, at den kommer med amerikansk accent.

(Lille beskrivelse fra Aliexpress, f.eks.: “Full spectrum reef LED light with Wi-Fi control, suitable for SPS/LPS, powerful output, and silent fan design.”)

Da jeg pakkede den ud, blev jeg positivt overrasket: Den føles solid, har samme vægt som XR30 og byggekvaliteten virker absolut godkendt – vi er ikke ude i plastik fantastic her. Det er meget tydeligt, hvor inspirationen kommer fra… lad os bare sige, at designeren nok har haft en XR30 stående meget tæt på tegnebrættet.
IMG_2656.jpeg
IMG_2657.jpeg
IMG_2658.jpeg
IMG_2659.jpeg
Men – og her kommer første plus!
Strømstikket sidder direkte i siden af lampen, i modsætning til XR30 hvor ledningen er hårdt monteret. Lille ting, men ret praktisk.

Jeg havde på forhånd købt en Ecotech RMS Multi Slide, da jeg håbede den ville passe. Og ja, den går faktisk lige hen over hullerne! Dog bruger A8SE en lidt større skrue, så jeg måtte i gang med en rund fil for at udvide hullerne lidt. Det tog cirka ét minut – og følelsen af at være DIY-ingeniør var en bonus.

I æsken finder man en QR-kode til appen, som jeg straks hentede. Appen er måske ikke helt Morbius-lækker (det er jo ikke Marvel-universet vi er i), men den er enkel og til at finde rundt i. Den har også de samme templates som Morbius – ja, selv AB+ er der – og det stemmer ret godt med den rigtige XR30.

Eneste minus indtil videre:
Appen kan ikke selv regne sommertid ud, og man kan ikke justere i % efter at have valgt sit spektrum. Men hey, en hurtig lommeregner og lidt fingersnilde, så kører det. Jeg matchede lyset op med min XR30 G4 – og det var egentlig forbavsende nemt.

Et ekstra plus: I appen kan man se lampens temperatur. Lille nørdebonus.
IMG_2661.png
Efter opstilling:
Nu står den side om side med min XR30 – og ærligt, jeg kan ikke se forskel i lyset. Det er et lækkert, tæt tæppe af lys, og den har helt klart masser af power. Blæserens lyd? Den er nærmest ikke-eksisterende ved 65% – og det er altså ret imponerende.

Jeg ejer desværre ikke en PAR-måler, men hvis nogen derude har én, jeg må låne, så smid lige en besked – jeg vil SÅ gerne nørde lidt mere.
IMG_2660.jpeg
Konklusion:
Mit umiddelbare indtryk er, at A8SE Max Pro er en virkelig lækker lampe, som ser ud til at kunne konkurrere med XR30 – i hvert fald visuelt og funktionelt. Hvor længe den holder, og hvordan spektret reelt er, må tiden vise. Men til 1200 kr? Det tør jeg altså godt satse på.
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Et lille førstehåndsindtryk af Kinas kærlige XR30-hyldest – A8SE Max Pro

Indlæg af Seniorreefer »

Hvor er det spændende og høre om. Lidt sjovt du har valgt den, jeg har selv været ved at se på deres nye Max pro blue versionen👌

Hold os endelig opdateret og du skal ikke være bekymret om spectrumet. De har samme antal led og sammensætning som xr30 dog kan den kun justeres med 6 kanaler og rigeligt

Edit: @ViggoN skulle du betale told
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: lør 10. maj 2025 05:13 Hvor er det spændende og høre om. Lidt sjovt du har valgt den, jeg har selv været ved at se på deres nye Max pro blue versionen👌

Hold os endelig opdateret og du skal ikke være bekymret om spectrumet. De har samme antal led og sammensætning som xr30 dog kan den kun justeres med 6 kanaler og rigeligt

Edit: @ViggoN skulle du betale told

Den har 8kanaler, som man kan justere i.

Ingen told denne gang, ved ikke om man altid kan være på heldig
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg har lige spurgt ind til det, da jeg ville høre ang told på pro versionerne. De trækker forventet told fra af din betaling, hvilket må siges, der er en KÆMPE gevinst i Kina på produktet.

Du har ret, de har ændret det til 8 kanaler 👌👌

Derudover har de udskiftet meanwell strømforsyning til en kinesisk udgave.
IMG_1983.jpeg
IMG_1986.jpeg
IMG_1985.jpeg
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: lør 10. maj 2025 08:29 Jeg har lige spurgt ind til det, da jeg ville høre ang told på pro versionerne. De trækker forventet told fra af din betaling, hvilket må siges, der er en KÆMPE gevinst i Kina på produktet.

Du har ret, de har ændret det til 8 kanaler 👌👌

Derudover har de udskiftet meanwell strømforsyning til en kinesisk udgave.

IMG_1983.jpeg

Ja det er den, tænker ikke at have den store betydning når man kun kører på 65%, så på nettet der ikke er thermal paste mellem led’er og blæser. Men overvejer at købe en mere prøve at skille den ad og putte lidt på og se om det gør en forskel
Tweaks
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
4
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2000

Indlæg af Tweaks »

Jeg har A8 BLUE II Max 240W versionen (den med Cree dioder, luksus udgaven). Når man først har fået sat den op i deres lidt mærkelig app så virker den bare. Den har lavet mindre bøvl end mine originale fra Ecotech.

Jeg har testet med mit par meter og vi ligger på ca 500 par ca 10 cm nede i vandet og ved 20 cm ligger vi på ca 450. 40 cm er vi på 300ish. Jeg gav ca 2200,- inkl fragt, VAT og told på Aliexpress (de havde noget rabat kørende)
Tweaks
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
4

Indlæg af Tweaks »

Glemte lige at skrive at jeg selv har lagt kølepasta på mellem dioder og kølepladen. Det var meget nemt at gøre og jeg tænker det vil øge levelængden
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Tweaks skrev: tirs 13. maj 2025 21:13 Glemte lige at skrive at jeg selv har lagt kølepasta på mellem dioder og kølepladen. Det var meget nemt at gøre og jeg tænker det vil øge levelængden
Lyder spændende. Jeg er desværre ikke elektronik tekniker. Har du en YouTube eller andet som kan forklare metoden til at gøre det
Tweaks
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
4

Indlæg af Tweaks »

Seniorreefer skrev: tirs 13. maj 2025 21:29
Tweaks skrev: tirs 13. maj 2025 21:13 Glemte lige at skrive at jeg selv har lagt kølepasta på mellem dioder og kølepladen. Det var meget nemt at gøre og jeg tænker det vil øge levelængden
Lyder spændende. Jeg er desværre ikke elektronik tekniker. Har du en YouTube eller andet som kan forklare metoden til at gøre det

Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Tweaks skrev: tirs 13. maj 2025 22:16
Seniorreefer skrev: tirs 13. maj 2025 21:29

Præcis fandt det samme klip ser ikke så svært ud.
Tweaks
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
4

Indlæg af Tweaks »

Der er lige et par ting du skal passe på. Det stik hvor printpladen får strøm igennem skal man forsigtig løftet stikket ud. Når man sætter det tilbage igen skal man sikre sig at det ramme ned i de samme huller, man kan nemlig godt ramme forkert.

Ud over dette så skal man blot huske ikke spænde de skruer der går igennem linsen særligt meget, ellers kan plastik dele nemlig flække. Lige som de gør på de originale ecotech. Jeg brugte en kølepasta fra Artic som hedder MX-6 da den skulle holde i en længere tid (kølepasta til en computer)
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Hej med jer.
@ViggoN @Tweaks
Jeg vil gerne høre lidt om jeres erfaring indtil videre.

Hvilke respons har jeres koraller vist, og er der nogen af jer som har acropora, som har vist farve forskelle, Pe osv.

Jeg vil gerne se billeder at jeres setup med blå lys og orange filter hvis det er muligt for jer.

@Tweaks har du oplevet forbedringer efter dit skift til a8 pro udgaven (hvad skiftede du fra. Evt par måling hvis du har det. Gerne uddybning af spectrum i anvender

Mvh Carsten / Seniorreefer
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: søn 25. maj 2025 08:10 Hej med jer.
@ViggoN @Tweaks

Hvilke respons har jeres koraller vist, og er der nogen af jer som har acropora, som har vist farve forskelle, Pe osv.

Jeg vil gerne se billeder at jeres setup med blå lys og orange filter hvis det er muligt for jer.

@Tweaks har du oplevet forbedringer efter dit skift til a8 pro udgaven (hvad skiftede du fra. Evt par måling hvis du har det. Gerne uddybning af spectrum i anvender

Jeg kan lige se om jeg kan få noget acceptabelt i aften hvis det skal være blå blå lys jeg kører med ab+ så lidt hvidere lys om dagen
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

ViggoN skrev: søn 25. maj 2025 08:55
@ViggoN @Tweaks

Jeg kan lige se om jeg kan få noget acceptabelt i aften hvis det skal være blå blå lys jeg kører med ab+ så lidt hvidere lys om dagen
Tusind tak. Overvejer om jeg skal købe 2 pro som support light. Nicrew kommer jeg også til at teste senere på min fragment tank
Tweaks
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
4

Indlæg af Tweaks »

@ViggoN @Tweaks

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke har SE udgaven med den lidt dyre udgave med Cree dioder i en Blue udgave (blot hvis andre læser dette). De har et AB+ setup med lyset er mere blåt end hvad AB+ køre på Ecotech, det er dog tæt på. Jeg kørte med XR30 før hen men da de ofte er mærkelig (tænder ikke, slukker ikke, Skal f.eks. tænde klokken 12 men tænder først 12:05 osv osv) fik mig til at prøve denne Kina kopi.

Deres app er lidt mærkelig og jeg opgav til sidst at få lampen til at fatte hvilken tidszone den var i. Så i følge deres software så tænder min lampe klokken 2 om natten med det er så klokken 11 Dansk tid. Det har virket lige siden og den tænder præcist på det tidspunkt den er sat til forsat.

Jeg køre lampen på ca. 95% styrke og i et AB+ setup ved den styrte så laver den samme par værdier + - lidt som min XR30 gjorde ved samme setup (målt med min Apogee MQ-510). Dog skal der noteres at den ikke har måne lys, hvis man godt kan lide af bruge dette. Jeg syntes også at den ikke larmer særlig meget når den køler, faktisk mindre end mine ecotechs. De har også en temperatur måler indbygget så man kan se hvilken temperatur lampen har og man kan sætte alarmer for dette hvis den bliver for høj. Den passer også Ecotech rails / arms hvis man allerede har dem (dog skal man lige lave hullerne lidt større i den originale plastik bøjle fra Ecotech). Jeg har ikke prøvet deres egne arms men de ser ret solid ud og de amerikanere jeg snakker med der har dem har ikke haft problemer med dem.

Jeg tog skilte min lampe hel ad for at se hvordan den så ud inden bagved. Den ligner 99% en Ecotech lampe inden i men de har ikke brugt kølepasta mellem diode print og kølepladen. Så jeg vil anbefale at man selv påføre dette, jeg tror de vil virke noget længere så.

Men hensyn til hvordan koraler ser ud i lyset så kan jeg ikke rigtig se nogen forskel. Det virker til at farver er det samme med og uden orange briller på.

Hvis du har flere spørgsmål så skriver du bare :)
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Tusind tak for det fyldige svar 👌❤️
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Så er der taget håbløse fotos. Nå ja lige til ovenstående det er ikke slå slemt at sætte tidszonen i app’en som skrevet tidligere er den bare ikke god til sommertid. Sætter lige billede guide på.
Vedhæftede filer
Og cancel hver gang den spørg
Og cancel hver gang den spørg
Gå tilbage ind på lampen og tryk save device
Gå tilbage ind på lampen og tryk save device
2.tryk på timezone til +1
2.tryk på timezone til +1
1.tryk på My
1.tryk på My
Venstre xr30 g4, højre A8 se
Venstre xr30 g4, højre A8 se
Pe under A8 lys
Pe under A8 lys
Under A8 se med orange filter
Under A8 se med orange filter
Pe igen
Pe igen
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Tusind tak for alt den information.👌❤️ Virker til at have lignende spectrum som Alm Ecotech g5

Spørgsmål er din g4 sat som a8 i spectrum. Den ser mere hvidlig ud
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: man 26. maj 2025 17:38 Tusind tak for alt den information.👌❤️ Virker til at have lignende spectrum som Alm Ecotech g5

Ikke helt den kører 5% højere på de hvide ved middag har simpelhen bare ikke rørt ved af ren dovenskab😵‍💫
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

ViggoN skrev: man 26. maj 2025 17:52
Seniorreefer skrev: man 26. maj 2025 17:38 Tusind tak for alt den information.👌❤️ Virker til at have lignende spectrum som Alm Ecotech g5

Ikke helt den kører 5% højere på de hvide ved middag har simpelhen bare ikke rørt ved af ren dovenskab😵‍💫
Takker , Sæt igang @ViggoN 😂
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: man 26. maj 2025 18:05
ViggoN skrev: man 26. maj 2025 17:52

Takker , Sæt igang @ViggoN 😂
Ja ja skal nok
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"