Det er den helt gamle version, som Hans Werner Balling lavede, som alle bruger i dag i mere eller mindre forbedrede former og udgaver.. Jeg er ikke kemisk, men behovet for den 4 er der tilføjes for meget salt, så saltholdigheden stiger. Han har selv en artikel omkring det på hans hjemmeside.Jan Lauridsen skrev: tors 9. jan 2025 16:04Ja, et af mine kriterier var jeg kunne være hjemmefra i 4+ uger og alligevel være i kontrol. Det blev testet i september og oktober 2024. Der er nogle besnærende fordele med FM BL & Trace 1-3 elements og benytter man FM ICP får man så meget foræret. Der er vist en særlig grund til Aguafair har 4 part som mangler ved FM BL.Seniorreefer skrev: tors 9. jan 2025 10:16 Jan, jeg overvejer Fauna marin Balling light eller andre væsker , som kan styres på afstand gennem cloud løsninger
Jeg er ved at tygge mig igennnem 92+ sider og links osv. godt nok mange holdninger
Det smarte ved Balling light er sporstofferne sammen med doseringen.
Aquafair har lavet lignede produkt, dog med 4 part, for at holde saltbalancen. Dog langt billigere end FM
En ting er jeg blevet overrasket over, er angrebet på Claude i den tråd jeg har begyndt i US.
Oscar Haglund
Claude Schuhmacher find another independent accredited chemist with decades of reefing experience then? Otherwise you just look scared.
Claude Schuhmacher
·
Thats the point Oscar why a meeting made no sense, You even did not think about that there are other people able to work things in reefkeeping out. I share my experience which is by the way a bit bigger then most of your experts. And i have the Data from our Lab. So its surly not fear, is the point that there is a personal issue. So tell me why i should do that if the goal is only to act like i would attack your superstar. I had this experience many years ago with another discussion. I offer to answer questions if somebody is interested in i am happy if not,,, i do not care about.