Bubble tip anemoner uden deres bobler
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Bubble tip anemoner uden deres bobler
Jeg har disse to Bubber tip anemoner... j3g ville genre have de havde mere bubble facon...
Er der nogen derude der ved lidt om hvad de gør for at deres bubble ip anemoner bobler ?
Er der nogen derude der ved lidt om hvad de gør for at deres bubble ip anemoner bobler ?
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Casper M
- Naso kirurg
- Reactions:
- 4
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Saltvand siden?: 2019
Re: Bubble tip anemoner uden deres bobler
Jeg ved godt det ikke helt er et svar på dit spørgsmål
Men de gange jeg har haft BTA har det været meget i perioder at de har bobler jeg forsøgte at finde noget info på nettet omkring hvorfor og hvordan men det lykkes mig ikke jeg kunne kun finde teorier omkring det
Men de gange jeg har haft BTA har det været meget i perioder at de har bobler jeg forsøgte at finde noget info på nettet omkring hvorfor og hvordan men det lykkes mig ikke jeg kunne kun finde teorier omkring det

Der er mange teorier, men så vidt jeg ved, ikke nogen der er bevist.
Selv tror jeg det er betinget af at de mangler de fødeemner de får i havet, zoo/phyto plankton mv.
Selv tror jeg det er betinget af at de mangler de fødeemner de får i havet, zoo/phyto plankton mv.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2017
Jeg er blevet anbefalet at sikre ekstra tilførsel af jod for at genskabe boblerne. Min BTA er blevet tykkere, mere farverig og større efter tilførsel af jod dagligt. Men ingen bobler (endnu?) 

Tropic Marins danske repræsentant.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
jod kunne være en mulighed for der er blæs og lys... Men tilføre jo allforreef der er også jod, mener jeg der skule være
bliver spændende med om der kommer bobler på dine Samuel...
jeg giver koral foder ca 3 gange om ugen, det burde boblerne også kunne få lidt af
men måske skulle jeg prøve at spot fodre dem...
bliver spændende med om der kommer bobler på dine Samuel...
jeg giver koral foder ca 3 gange om ugen, det burde boblerne også kunne få lidt af

- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Tåsinge
Jeg har præcis de samme bubbletip anemoner som dig, og de har i perioder ingen bobler, og perioder med store bobler.
Det jeg har observeret hos mig er: Høj nitrat ( omkring 25 og derover) og fosfat giver lange arme og få bobler hos mig. Samtidig gav et lavt jod-indhold også lange arme.
Hvis jeg holder en lav nitrat og fosfat samt tilsætter jod, så bliver armene korte og bobler. Farven bliver også mere pink med grøn midte ved lavt næringsindhold hos mig. Jeg har aldrig i alle de år jeg har haft dem, fodret mine anemoner. De overlever fint uden og deler sig som pesten.
Lys og cirkulation har ikke rigtig nogen effekt på boblerne.
Det jeg har observeret hos mig er: Høj nitrat ( omkring 25 og derover) og fosfat giver lange arme og få bobler hos mig. Samtidig gav et lavt jod-indhold også lange arme.
Hvis jeg holder en lav nitrat og fosfat samt tilsætter jod, så bliver armene korte og bobler. Farven bliver også mere pink med grøn midte ved lavt næringsindhold hos mig. Jeg har aldrig i alle de år jeg har haft dem, fodret mine anemoner. De overlever fint uden og deler sig som pesten.
Lys og cirkulation har ikke rigtig nogen effekt på boblerne.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
fedt @sarah et høre dine personlige erfarringer om hvordan man får bobler frem!
jeg skal have købt mig et hannah eller tropic marin testsæt jeg har ikke kunne få de andre jeg har haft til at måle præcist nok!
Jeg skal vidst også ud og finde lidt jod
jeg skal have købt mig et hannah eller tropic marin testsæt jeg har ikke kunne få de andre jeg har haft til at måle præcist nok!
Jeg skal vidst også ud og finde lidt jod