Kører test med mit uv lys på baljen.
Simpelt spørgsmål.
Hvordan forsyner I det med vand?
Jeg startede med at hænge det på den “skjulte side” af mit bord, i niveau UNDER bunden af akvariet, på udvendigt side af bordet og smed en lille regulerbar pumpe i dt… tændte pumpen og Wupti, det kørte fint
Da jeg kiggede på dét setup bag efter tænkte jeg NEJ….
Hvis nu der er, eller opstår en utæthed, så bliver HELE akvariet sgu da tømt for vand
Nu har jeg bare lagt den på gulvet foran sumpen, duer ikke, men fint til en test.
Kom til at tænke på at der må være flere af jer der kører med sådan en lang laban. Hvordan har i gjort? FOTOS TAK
Jeg har 2 ekstra udgange, med kugle haner på min retur, ville I bruge én af dem? (Sat på da jeg lavede rørføring) hvis nu der skal en reaktor på systemet på et tidspkt, ell andet.
Jeg kan også bare lade den lille dc pumpe blive i sumpen og så føde uv derfra…… Mén vil jo allerhelst have vandet direkte fra dt igennem. Jeg har IKKE ekstra tilkoblinger på det vand der ryger fra dt ned i sumpen.
Skal jeg virkelig hænge uv øjenbæen på væggen OVER vandoverfladen på dt, det bliver jeg nød til hvis jeg vil have vandet direkte fra dt igennem filtret
Eller gør det ikke noget vandet har været gennem rullefilter inden det ryger i uv filtret…? Har læst et ell andet sted at fx bakterier ikke bliver fanget af rullefilter mv. Så filtret må jo stadig være ok godt, selv om vandet er blevet “grov filtreret” af rullefilter……..???
Byd ind med dine erfaringer