Jeg vil høre om nogle af jer gør brug af Bubble scrubbing og om i kan se nogen former for effekt ved det?
charlie saltvand skrev: fre 21. jul 2023 06:29 Hej Casper. Nej, det var “en ting” for et par år siden og flere skulle prøve det. Thomas fra Stockholm (har en profil herinde, find evt hans tråd) kørte med det i en periode og var, så vidt jeg husker, ret glad for det….
Mike Paletta gjorde det vidst også….?
Jeg tror ikke det er et tiltag der har gjort den store forskel, da der er lidt stille om det igen.
Hvis du går igang så HUSK at skrive om det herinde![]()
Har lige prøvet for første gang og det hev lidt snask op i overfladen som endte i skummeren og filtersokken indtil videre virker vandet mere klart men tænker effekten først kan ses ordenligt om nogle timerHolst skrev: fre 21. jul 2023 16:34 Cool.
Fortæl om dit setup![]()
Hvor længe og hvor ofte laver du bubbleScrub ?
Og gør det som forventet ? Altså får acroer til at slime og skumme det hele ud osv. ?
Casper M skrev: lør 22. jul 2023 11:40 Nu er det dagen efter første forsøg med bubble scrubbing og vandet er mere klart
Jeg tænker at det er noget jeg vil gøre oftere så vidt jeg kunne læse gør de fleste det 2x i ugen i 20 minutter![]()
Hej Palsmarkpalsmark skrev: lør 22. jul 2023 18:21 Fedt Casper, hvordan er setuppet?
Luftpumpe
Hvilken luftsten/træ?
Hvor meget luft?
Og hvor tilsætter du det ?
Har selv overvejet?
Casper M skrev: lør 22. jul 2023 11:40 Nu er det dagen efter første forsøg med bubble scrubbing og vandet er mere klart
Jeg tænker at det er noget jeg vil gøre oftere så vidt jeg kunne læse gør de fleste det 2x i ugen i 20 minutter![]()
Casper M skrev: lør 22. jul 2023 19:23Hej Palsmarkpalsmark skrev: lør 22. jul 2023 18:21 Fedt Casper, hvordan er setuppet?
Luftpumpe
Hvilken luftsten/træ?
Hvor meget luft?
Og hvor tilsætter du det ?
Har selv overvejet?
Jeg brugte en luftpumpe med to udgange på den ene udgang havde jeg en iltsten i træ og på den anden udgang en alm iltsten.. så lå jeg dem under min returpumpe så det bobler op i indsugningen
Jeg kan klart anbefale at prøve det her hos mig hjalp det i hvert fald på mere klart vand jeg er spændt på om det har andre effekter.. man laver jo sit akvarie om til en skummer i kort tid så mon ikke det hjælper lidt på ph’en og hiver noget næring ud af akvariet