Jeg er vild med goniopora koraller og dens "halvsøster" Alveopora og den lille bernardpora "den lille fætter".
Jeg er på INGEN måde ekspert (endnu) så der kommer nogle spørgsmål dryppende i denne tråd også. I er VELKOMMEN til også at stille spørgsmål herinde, så må vi se om der kommer nogen med erfaring på banen

Goniopora har 24 tentakler på hvert hoved, alveopora har 12 tentakler, i størrelse er de ret ens. Bernardpora er en hel del mindre både i "stokken" og hovedet på hver stok.
Vis mig hvilke I har i denne tråd

Jeg har pt 3 stk goniopora, som er ret forskellige. Den ene vokser encrusting, de 2 andre vokser som "kugler".
Den encrusting jeg har er meget neongrøn, både på stokken og tentakler, den har en lille tendens til blåligt inde på disken ved munden.
Den røde er mørk rød/pink - agtig og har nogle helt lysende blålig/hvide spidser på hver tentakel spids.
Den sidste og oftest største har grå/blå stokke og tentakler der bliver mere og mere grønne ud mod enden. Jeg ser en lille tendens med denne til at den er ved at blive "multifarvet". SPØRGSMÅL: De 2 første bliver pænt på deres pladser, men den sidste største (Grønne kugle), når den er helt pumpet op, flytter den sig i strømmen hvilket irritere mig meget. Den er meget "kødfuld" med ret meget væv ud over kugleformen og ind i mellem tager den så meget vand ind i sig at den nærmest bliver vægtløs og derfor skubbes rundt af den strøm jeg har i baljen. Den er pt ikke på en fragklods/ eller sten, det er ingen af de 3, SÅ..... VIL DE VOKSE HURTIGERE HVIS DE FÅR EN FRAG STEN AT STÅ PÅ??? (Det kan være de 2 runde har stået på en fragklads, men så er de vokset ud over dem.
De er "ret lette" at lave frags af, hvis man har en vandkølet båndsav, så det vil jeg have på et tidspkt

Smid fotos ind af dem I har og hvis du har nogle små eller frags eller noget af ALLE 3 arter så aftager jeg gerne

Hvis din interesse er vækket, så se den her video. Den er FED og den kære Jack Adams tager ud til en goni ekspert og ser hvordan han fragger dem. Der er MANGE goni guldkorn i videoen.
Post hvad I har og SVAR gerne på mit første ? og stil selv flere. HUSK FOTOS!
HIT med JERES ERFARINGER