"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kalkwasser

Forum for generel snak omkring saltvand.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Kalkwasser

Indlæg af Seniorreefer »

charlie saltvand skrev: tirs 10. jan 2023 16:20 Senior.... Du kan sgu da ikke beskrive den "kalkstirre" uden at komme med fotos af den :lipssealed: :W Jeg vil se hvad du har bygget. Jeg forstår ikke helt hvordan den virker? Jeg har tilgang til magnetomrøre og kan nok negle en lille model med hjem, men kan jeg ikke få lov at se hvad du har bygget? også ift det du skriver med at du dosere ud gennem bunden og dermed kalken???

Fotos please :biggrin:
Jamen det får du lige her 😊
01
01
02
02
03
03
04
04
Active
Active
Senest rettet af Seniorreefer tors 12. jan 2023 17:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 562
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Kalkwasser

Indlæg af ViggoN »

Mine tal frisk fra Idag, KH 8, Ca 440 og MAG 1380. Så ser dejligt ud, men det kunne være skønt med “fuld” automatisering….så må den nye Alex meget gerne komme
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Kalkwasser

Indlæg af Seniorreefer »

ViggoN skrev: tirs 10. jan 2023 17:56 Mine tal frisk fra Idag, KH 8, Ca 440 og MAG 1380. Så ser dejligt ud, men det kunne være skønt med “fuld” automatisering….så må den nye Alex meget gerne komme
Gode tal ❤️😊
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 562
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Kalkwasser

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: tirs 10. jan 2023 18:04
ViggoN skrev: tirs 10. jan 2023 17:56 Mine tal frisk fra Idag, KH 8, Ca 440 og MAG 1380. Så ser dejligt ud, men det kunne være skønt med “fuld” automatisering….så må den nye Alex meget gerne komme
Gode tal ❤️😊
Jo tak men sikke en tur at nå her til, synes den opstart har været tung….Dino, glemt at måle mag så den var omkring de 1100!!! Testsæt som målte helt skævt så man gik og troede at man havde no3 over 50, hvor den så viser sig at være 3 men 2 andre sæt. Men Nu vokser skidtet:)
mhansen1010
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 72
Tilmeldt: lør 2. maj 2020 05:45
4
Postnummer: 9460 Brovst
Saltvand siden?: 2017

Re: Kalkwasser

Indlæg af mhansen1010 »

Nogen der ved hvor længe det tager for kalkwasser at omdanne co2 til kh? Min kh falder lidt lige nu
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Kalkwasser

Indlæg af charlie saltvand »

Hov. Jeg fik da ikke kvitteret for at du postede fotos af din kalkstirre seniorreefer. TAK for dem :-) Jeg er sgu stadigvæk ikke sikker på jeg forstår dit setup? Jeg kan se det er en lukket beholder. 2 slanger i toppen. én med vand ind og én med (kalk)vand ud.... Ud (kalk) vand er den slange der løber inde i cylinderen næste til bunden, så langt er jeg med.

Så når du tilfører vand til cylinder, så sørger trykket for at der presses (kalk)vand ud...? Er det rigtigt forstået???
Hvad er den slange der sidder i siden af cylinder, næsten i toppen til? Den med hane på...?

På forhånd tak ;-)
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Kalkwasser

Indlæg af Seniorreefer »

charlie saltvand skrev: fre 13. jan 2023 07:18 Hov. Jeg fik da ikke kvitteret for at du postede fotos af din kalkstirre seniorreefer. TAK for dem :-) Jeg er sgu stadigvæk ikke sikker på jeg forstår dit setup? Jeg kan se det er en lukket beholder. 2 slanger i toppen. én med vand ind og én med (kalk)vand ud.... Ud (kalk) vand er den slange der løber inde i cylinderen næste til bunden, så langt er jeg med.

Så når du tilfører vand til cylinder, så sørger trykket for at der presses (kalk)vand ud...? Er det rigtigt forstået???
Hvad er den slange der sidder i siden af cylinder, næsten i toppen til? Den med hane på...?

På forhånd tak ;-)
Det er korrekt forstået.
Du har en doseringspumpe på som presser vandet ind gennem slangen til bunden af reaktoren.vandet tages direkte fra den vandpåfyldingstank. Osmose. Dette gør vandet i toppen løber ud. 3 slange bruges til aftapning af kalkwasser når du fylder nyt kalk på. Ellers vil den løbe over.

Bunden af reaktoren cirkulere hvert 4 time, for at opretholde optimal PH og blanding, med en magnet omrører
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"