Nano stream igen-igen...

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Nano stream igen-igen...

Indlæg af flemmiov »

jeg har forudbestilt 4 styks ved en tysk forhandler, skrev til dem igår for at høre nyt (havde lige spurgt Tunze.de om det samme :TH , og de ville begynde i feb. med at lave dem, var svaret) forhandleren havde nu fået oplyst der var problemer med motoren, så der vil gå min. 4 uger mere.... :MA
Min tålmodighed er efterhånden ved at slippe op, for risikerer man ikke bare at få nogle uafprøvede og sikkert også fejlbehæftede pumper, se bare på dem der har pumper der larmer meget og andres der falder fra hinanden...
Jeg har forhørt ved min forhandler om prisforskellen hvis jeg istedet bestiller 2 stk. stream 6200 + 2 stream rocks, det giver så ca. den dobbelte effekt (hvis de kører på fuld skrue) ulempen bliver så at strømmen ikke kan fordeles ud i 4 retninger som med nanoerne, bemærk at pumperne uanset hvilke det bliver, skal styres af multicontrolleren 7095.
Hvad er jeres mening :?:
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

så har jeg lige hørt fra min "pumpe-pusher". Det vil koste mig ca. 1500 kr mere, hvis jeg vælger de traditionelle tunzer (stream 6200.00), har ikke lige fået noget feedback på ovenstående spørgsmål,- så kom frisk :D
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Jeg ville nok spendere de 1500 kr. ekstra og så de "traditionelle". Jeg tror også at bølgestyringen nok skal sørge for bevægelse fint alle steder med sådanne 2 pumper, men om det ville være bedre med 4 små, det ved jeg ikke. Personligt ville jeg som sagt tage stream pumperne og så også få det mere fut i baljen ;-)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

Ja, jeg hælder også mest selv til "de gode gamle", der vil jo komme en ordentlig gang røre i baljen hvis de kører max...Hvad med stream-rocks, er det nødvendigt med jævnlig rengøring af pumperne, når de sidder i sådan en ??
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

flemmiov skrev:Ja, jeg hælder også mest selv til "de gode gamle", der vil jo komme en ordentlig gang røre i baljen hvis de kører max...Hvad med stream-rocks, er det nødvendigt med jævnlig rengøring af pumperne, når de sidder i sådan en ??
Ja, de skal rengøres lige så tit. Og så er de der stream-rock noget grimt skrammel, som er svært at placere ordenligt i akvariet.
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

Ja, rocksene ser noget klodsede ud men jeg prøver nu alligevel... :wink:
man må jo så placere dem så der ikke skal rykkes for meget rundt, når de skal rengøres.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"