Aqua medic filtre
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Aqua medic filtre
Jeg har set korallen har fosfat og nitratfiltre fra Aqua Medic, men er de overhovedet noget værd?
Er der nogen der har erfaringer med dem?
Eller kan man ligeså godt købe f.eks. deres bypassfilter, og så selv tilføre mediet??
Eller er det også en dum ide.
Er der nogen der har erfaringer med dem?
Eller kan man ligeså godt købe f.eks. deres bypassfilter, og så selv tilføre mediet??
Eller er det også en dum ide.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Et fosfatfilter er jo sådanset bare en beholder, hvor man kan lægge mediet. Hvis man har en bobbelfælde, kan man lige så godt smide mediet i en nylonstrømpe og lægge det deri.Robcus skrev:Hvad med hensyn til fosfat filteret ??
Om man skal vælge universalbeholderen eller fosfatfilteret, afhænger af diameteren på ud- og indgangsstudserne på universalbeholderen. Hvis det kun er 5/6 mm. kan der ikke komme nok vand igennem det.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8381 Tilst
- Geografisk sted: 8381 Tilst DK
Fosfatfiltret kører med 16/22 mm slange.
Mit har kørt med det medleverede fosfatfjerner og det lader til at virke ok.
Men det filtervat der er i røret er meget fint, jeg har skiftet det ud med noget blå filtersvamp da pumpen 700 L/T næsten ikke kunne presse vandet igennem.
Mit har kørt med det medleverede fosfatfjerner og det lader til at virke ok.
Men det filtervat der er i røret er meget fint, jeg har skiftet det ud med noget blå filtersvamp da pumpen 700 L/T næsten ikke kunne presse vandet igennem.
--- Niels som ikke har en smart quote,
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS