Powerhead i sump?
- JesperBrask
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 3500 Værløse
- Saltvand siden?: 2018
- Geografisk sted: Værløse
Powerhead i sump?
Da jeg skiftede vand sidst støvsugede jeg sumpen og opdagede at der faktisk lå ret meget slam. Jeg overvejer derfor at sætte et powerhead derned for at hvivle det op men er i tvivl om hvorvidt det er en god ide. På den ene side er det vel generelt dårligt hvis der er døde zoner hvor slam kan bundfælde, på den anden side er det vel bedre at det gør det i sumpen hvor det trods alt er rimelig let at suge op. Har nogen af jer erfaringer med det?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 3310 Ølsted
- Saltvand siden?: 2017
- Geografisk sted: 3310 Ølsted
- Kontakt:
Re: Powerhead i sump?
Hej Jesper
jeg har stået i nøjagtig samme situation, og gjorde følgende.
* købte nogle 100-200 micron sokker
* Købte en Eheim 300 compacton (tanken var en maxijet med Creative Aquatics Creations VAC mundstykke, google det)
* Købte slange der passede
* påfør slange på pumpen
* kør med indtaget langs bunden af sumpen, så bliver slammet suget op igennem slangen og ned i sokken og du behøver derfor ikke slukke dit system mens du gør det
men kig på den fra CAV

jeg har stået i nøjagtig samme situation, og gjorde følgende.
* købte nogle 100-200 micron sokker
* Købte en Eheim 300 compacton (tanken var en maxijet med Creative Aquatics Creations VAC mundstykke, google det)
* Købte slange der passede
* påfør slange på pumpen
* kør med indtaget langs bunden af sumpen, så bliver slammet suget op igennem slangen og ned i sokken og du behøver derfor ikke slukke dit system mens du gør det

men kig på den fra CAV

Følg mit 943 Liters Peninsula build her
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
- JesperBrask
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 3500 Værløse
- Saltvand siden?: 2018
- Geografisk sted: Værløse
Re: Powerhead i sump?
Tak for forslaget. Ligner en ret effektiv slamsuger. Ved du hvor man kan købe dette mundstykke?