Nogen der husker noget om disse akvarieprojekter?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Nogen der husker noget om disse akvarieprojekter?

Indlæg af MoG »

Kom til at tænke på nogle af de lidt større, eller anderledes, projekter som har været nævnt på forum..
Blandt andet det store 17000l som vist nok blev nedlagt .. eller det særdeles fede norske kæmpe akvarie som var på forum for nogle år siden. Ja det var blot for at nævne nogle af dem..

Der blev på et tidspunkt linket til at ret så stort dansk akvarie, som blev bygget i midten af et stort nybygget hus (husker det sådan) det var som jeg husker det, desværre ikke saltvand .. men så nu alligevel spændende ud! Nogen der ved noget om det? Eller har link til det? Mener ikke det blev vist frem i færdig form dengang...

Eller hvad med det projekt, hvor der var en eller anden herinde der gik igang med at lave et eller andet større haj-projekt .. som vist skulle være delvist synligt udefra ? Kom det nogensinde videre ?

Ja hvis tråden her minder dig om et eller andet spændende projekt .. så smid da lige et Link eller billede op :wink:
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nogen der husker noget om disse akvarieprojekter?

Indlæg af Carsten »

Store projekter har der været mange af. Meget få er blevet udført, og endnu færre kører endnu.
Det eneste kæmpe projekt som jeg kender til var Birgers ocean. ca. 20000 liter. Holdt et par år, også blev det droppet
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Du har ret Carsten - men der er måske nok nogen der bliver lidt overraskede over omkostningerne mv., med et akvarie i den størrelsesorden. Tænker det hele kan se godt ud på papiret og i ens tanker omkring hele projektet - men virkeligheden er måske en anden :wink:

Det 20.000liters du nævner - og har nævnt før herinde, er du bekendt med, om der skulle eksistere nogle billeder af det, som er tilgængelige på nettet? Tror aldrig der har været postet noget herinde - udover det blot har været nævnt.?
Morten
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Tykki »

Hed han ikke pjot, eller? Jeg må lede....
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Tykki »

Under akvarier over 800 l, pjots 20.000 liters
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Ja det er rigtigt ja - tak :) . Det er ham nordmanden jeg nævner øverst. Det ser stadig ud til at køre. Der er i hvertfald en Update fra okt 2018 her
https://saltvannsforum.no/topic/24994-pjot" onclick="window.open(this.href);return false;´s-20-000lite/?page=6

Det er altså et seriøst og meget imponerende akvarieprojekt! :)

Det 20.000l jeg mente, var det som Carsten nævnte og som har været nævnt herinde før - “Birgers 20.000l”.. det var det som jeg grundet min nysgerrighed gerne ville se billeder af :wink:
Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"