osmose anlæg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
osmose anlæg
jeg har idag fået nedenstående osmose anlæg til 50 kr. Det synes jeg lød meget billigt. Det skulle være et jbl som ikke rigtig er blevet brugt ret meget, så membran osv skulle kunne klare mange liter vand endnu.
Nu h ar jeg dog ikke prøvet før at bruge sådan en, men har jeg ret i at den hvide slange skal sættes til vandhane og så kommer der henholdvis rent osmose vand og "affaldsvand" ud af den sorte og blå slange? (osmose fra den der løbet langsomst)
Jeg skla selv sætte en kobling på så den kan sætte på hanen på badeværelset...er der nogen der kan linke til et sted sådan en kan købes? har kigget lidt rundt uden rigitig at kunne finde en der kan bruges da slangen jo ikke er ret tyk
Nu h ar jeg dog ikke prøvet før at bruge sådan en, men har jeg ret i at den hvide slange skal sættes til vandhane og så kommer der henholdvis rent osmose vand og "affaldsvand" ud af den sorte og blå slange? (osmose fra den der løbet langsomst)
Jeg skla selv sætte en kobling på så den kan sætte på hanen på badeværelset...er der nogen der kan linke til et sted sådan en kan købes? har kigget lidt rundt uden rigitig at kunne finde en der kan bruges da slangen jo ikke er ret tyk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8381 Tilst
- Geografisk sted: 8381 Tilst DK
Rigtigt med slangerne.
Skynd dig at fylde det med vand, da membranen ikke kan tåle at tørre ud.
Hvis du har en Bauhaus eller en Silvan deroppe har den lokale VVS-mester en tilkobling der passer. Tag slangen med, det gør det hele nemmere.
Skynd dig at fylde det med vand, da membranen ikke kan tåle at tørre ud.
Hvis du har en Bauhaus eller en Silvan deroppe har den lokale VVS-mester en tilkobling der passer. Tag slangen med, det gør det hele nemmere.
--- Niels som ikke har en smart quote,
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
Formuleringssludder

Hvis du IKKEhar en Bauhaus eller en Silvan deroppe har den lokale VVS-mester en tilkobling der passer.Hvis du har en Bauhaus eller en Silvan deroppe har den lokale VVS-mester en tilkobling der passer.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
Jo prøv jemogfix, men tag slangen med - de aner generelt ikke noget som helst i den forretning.
En ny membran kan nok ikke betale sig, korallen tager ikke så meget for et nyt osmoseanlæg. Ellers prøv at høre bruger MSH her fra siden om han ikke liiiige skulle have endnu et på lager.
En ny membran kan nok ikke betale sig, korallen tager ikke så meget for et nyt osmoseanlæg. Ellers prøv at høre bruger MSH her fra siden om han ikke liiiige skulle have endnu et på lager.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er nok sådan et du skal have
http://www.akvarieudstyr.dk/images/Prod ... T57472.JPG
plus sådan en hvis din vandhane ikke er 3/8 tomme
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=8636
http://www.akvarieudstyr.dk/images/Prod ... T57472.JPG
plus sådan en hvis din vandhane ikke er 3/8 tomme
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=8636
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
Lyder fornuftigt Kim, men hvordan kan man være sikker på at de forskellige patroner passer til de forskellige anlæg, det er jo ikke alle der er "mærkevare"
Der findes jo nok ikke så mange der laver den slags membraner men alligevel.

Der findes jo nok ikke så mange der laver den slags membraner men alligevel.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Se min Profil for flere oplysninger
- Kontakt:
Osmose
Hej
Langt de fleste membraner er ISO og passer sammen. Men pas på - der er enorm forskel på membranerne og der findes mange billige fjernøst produkter - hold dig til produkter fra USA så gør du ikke noget forkert
Jeg kan sende dig en helt ny vacumpakket AquaSafe 190L/D membran for kun 275,-kr. + forsendelse........du kan have den tirsdag
Men.............
Har filteret lagt stille i et halvt år er indholdet i forfilter og kulfilter også ødelagt og så begynder det at blive en dyr afære
Jeg kan sælge dig et komplet sæt forfilter + kulfilter for kun 150,-kr. + forsendelse
Så skulle du have skrevet så havde jeg solgt dig et helt komplet med ALT til kun 550,-kr. og du havde så været foruden problemerne.......
Nogle ting køber man bare ikke brugt
Mvh.
Michael
Langt de fleste membraner er ISO og passer sammen. Men pas på - der er enorm forskel på membranerne og der findes mange billige fjernøst produkter - hold dig til produkter fra USA så gør du ikke noget forkert

Jeg kan sende dig en helt ny vacumpakket AquaSafe 190L/D membran for kun 275,-kr. + forsendelse........du kan have den tirsdag

Men.............
Har filteret lagt stille i et halvt år er indholdet i forfilter og kulfilter også ødelagt og så begynder det at blive en dyr afære

Jeg kan sælge dig et komplet sæt forfilter + kulfilter for kun 150,-kr. + forsendelse
Så skulle du have skrevet så havde jeg solgt dig et helt komplet med ALT til kun 550,-kr. og du havde så været foruden problemerne.......
Nogle ting køber man bare ikke brugt

Mvh.
Michael
Senest rettet af MSH søn 21. jan 2007 20:58, rettet i alt 1 gang.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Jeg kan godt sælge dig en komplet vandhaneadapter som passer på din vandhane. Den er skide smart fordi den ikke behøver at på-og-afmonteres konstant.....og så er den faktisk flot!!!!
75,-kr- + forsendelse
Mvh.
Michael
75,-kr- + forsendelse
Mvh.
Michael
Fordelen ved et Dobb. XDX Osmoseanlæg m. Boosterpumpe (8bar) er at det garanteret yder min. 430 liter rent Osmosevand i døgnet (18L/time) og det faktum at det for hver 1 liter Osmosevand kun laver 1 liter spildvand hvor andre anlæg laver 6-9 liter..........hvor meget vand/penge smider du i afløbet hver eneste dag?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Osmose
Jeg har lige to komplette sæt liggende
Så Brian - jeg sender dig gerne et - og det kommer klar til brug!!
Mvh.
Michael

Så Brian - jeg sender dig gerne et - og det kommer klar til brug!!
Mvh.
Michael
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Osm.
Hej
Man skal ikke opbevare sit osmoseanlæg et varm sted i længere tid. Membranhuset må ikke gerne løbe tør
Normalt skal der meget til før en membran tører helt ud men den kan selvfølgelig blive skadet
Hvis anlægget hænger på væggen så skal slangerne bare ligges "ovenpå" anlægget når det ikke bruges
Hvis det opbevares i en plastpose så lig det således at slangerne ligger ovenpå anlægget
Der er faktisk ret meget vand i membranhuset og membranen virker som en svamp så der skal virkelig en hel del til for at ødelægge den
Men ligger man anlægget på/under/ved en radiator/fyr/varmekilde i længere tid ja så kan det godt gå galt........men prøv da bare membranen af
Mvh.
Michael
Man skal ikke opbevare sit osmoseanlæg et varm sted i længere tid. Membranhuset må ikke gerne løbe tør

Normalt skal der meget til før en membran tører helt ud men den kan selvfølgelig blive skadet

Hvis anlægget hænger på væggen så skal slangerne bare ligges "ovenpå" anlægget når det ikke bruges

Hvis det opbevares i en plastpose så lig det således at slangerne ligger ovenpå anlægget

Der er faktisk ret meget vand i membranhuset og membranen virker som en svamp så der skal virkelig en hel del til for at ødelægge den

Men ligger man anlægget på/under/ved en radiator/fyr/varmekilde i længere tid ja så kan det godt gå galt........men prøv da bare membranen af

Mvh.
Michael