charlie saltvand skrev:Hej Gambi. Det blir da bare pisse godt det du har gang i
Skal helt sikkert følge med her.
Flot balje so far!
Tak for de pæne ord Charlie
Tror nu også det bliver godt med tiden, har haft et par saltvands akvarier før, så er der ikke helt på bar bund, men der var de guldene tal jo at NO3 og PO4 skulle ligge på 0 begge 2 og og en Kh på 10. fik et akvarie til at kører godt, men havde en purple cotten alge, der bare sprædte sig og var ikke lige klar over at et søpindsvin kunne klare mit problem, så jeg rev alle LS op og byggede en ny stensætning med døde LS og keramik op, og lod det stå i 1½ mdr mens jeg havde fisk og koraler i pleje. men da jeg fik det hele hjem igen over noget tid, ja så døde det hele på under en uge, og kunne ikke måle noget, der skulle være skyld i det, så jeg gik lidt død i det, og skulle også flytte, så jeg har holdt mig en lille pause, men er stærkt tilbage igen.
Følger skam også spændt med i din tråd, det er nu lækkert sådan et rumdeler akvarie, det var også det akvarie hos mig det spillede bedst
her er en lille video af det.
[video][/video]

som ikke bor mere end 15 min. fra mig. Men der var koralerne begyndt at se bedere ud, men lavede alligevel et vandskifte på 20% nu står de flot igen, undtagen min
 som ikke bor mere end 15 min. fra mig. Men der var koralerne begyndt at se bedere ud, men lavede alligevel et vandskifte på 20% nu står de flot igen, undtagen min  min
 min  og i samme omgang med at jeg flyttede akvariet, lavede jeg en ny stensætning da jeg ikke var tilfreds med den gamle stensætning, jeg hev det hele ud af akvariet, og har bygget den nye stensætning af kun LS. Så nu er der kun keramik på overløbet.
 og i samme omgang med at jeg flyttede akvariet, lavede jeg en ny stensætning da jeg ikke var tilfreds med den gamle stensætning, jeg hev det hele ud af akvariet, og har bygget den nye stensætning af kun LS. Så nu er der kun keramik på overløbet.

men har fået styr på det igen
  men har fået styr på det igen   fandt synderen som var AF Phytomix, som jeg bare havde stånede mørkt og koldt, som der står på pakken, men det viser sig at den skal i køleskabet, fik lugtet til det en dag og var ved at falde bagover
  fandt synderen som var AF Phytomix, som jeg bare havde stånede mørkt og koldt, som der står på pakken, men det viser sig at den skal i køleskabet, fik lugtet til det en dag og var ved at falde bagover   så den er blevet skiftet ud med en ny, som så er kommet i køle skabet. Der er kommet en ny fisk i akvariet, der er gået 2 mdr. siden jeg sidst tilførte en fisk i akvariet så mente godt at det kunne bære det. Det er en Paracheilinus mccoskeri en utrolig flot gylte efter min mening, der er da selvfølgelig også komme lidt flere Acanthastrea lordhowensis i akvariet, så nu er jeg oppe på 11 feks. Acanthastrea lordhowensis
 så den er blevet skiftet ud med en ny, som så er kommet i køle skabet. Der er kommet en ny fisk i akvariet, der er gået 2 mdr. siden jeg sidst tilførte en fisk i akvariet så mente godt at det kunne bære det. Det er en Paracheilinus mccoskeri en utrolig flot gylte efter min mening, der er da selvfølgelig også komme lidt flere Acanthastrea lordhowensis i akvariet, så nu er jeg oppe på 11 feks. Acanthastrea lordhowensis
 og den spiser alt hvad jeg giver den, Vitalis Marine Flakes, Algae Flakes, mysis og cyklops æg.
 og den spiser alt hvad jeg giver den, Vitalis Marine Flakes, Algae Flakes, mysis og cyklops æg.