"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Triton metoden

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn 4. sep 2011 08:52
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Kastrup

Triton metoden

Indlæg af Macdoo »

Er der nogen der kører der akvarie efter deres metode med dosering og refugium?
Er nysgerrig på denne metode.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Triton metoden

Indlæg af Mikas »

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... lit=Triton" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Triton metoden

Indlæg af Twinks »

Nu læser jeg at triton køres uden vandskifte. Jeg overvejer også triton, men ønsker et lille vandskifte ca hver anden uge for at fjerne Detrtius fra bunden. Og ellers skal jeg have tilføjet bundløst for at det kan blive omsat af levende organismer deri.

Nogen med erfaringer i den retning ?
Senest rettet af Twinks søn 20. aug 2017 10:39, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Triton metoden

Indlæg af PoulD »

Twinks skrev:Nu læser jeg at triton køres uden vandskifte. Jeg overvejer også triton, men ønsker et lille vandskifte ca hver anden uge for at fjerne Ferraris fra bunden. Og ellers skal jeg have tilføjet bundløst for at det kan blive omsat af levende organismer deri.

Nogen med erfaringer i den retning ?
Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit konkrete spørgsmål, men jeg aftager da gerne en enkelt Ferrari, hvis det er. Kommer de i forskellige udgaver vil en beskeden 488GTB være helt fint :K
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Triton metoden

Indlæg af Twinks »

PoulD skrev:
Twinks skrev:Nu læser jeg at triton køres uden vandskifte. Jeg overvejer også triton, men ønsker et lille vandskifte ca hver anden uge for at fjerne Ferraris fra bunden. Og ellers skal jeg have tilføjet bundløst for at det kan blive omsat af levende organismer deri.

Nogen med erfaringer i den retning ?
Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit konkrete spørgsmål, men jeg aftager da gerne en enkelt Ferrari, hvis det er. Kommer de i forskellige udgaver vil en beskeden 488GTB være helt fint :K
Haha. Jeg så slet ikke at autocorrekt havde været på spil.

Hmm, ja skidt. Send din adresse i pb, så får jeg et kurerfirma til at levere den også. Jeg garanterer dog ikke modellen. De er lidt medtagede af salten. :f3:

Desuden skal der heftigt bundlag med heftige levende organismer til at opløse ferrarier tror jeg
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton metoden

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Macdoo.

Kom forbi mig en dag, jeg har kørt med Triton tilgang i flere år.

Vi bor i samme område :-).

Send mig en SMS på 31 5000 38 så kan vi lave en aftale.

Hilsen Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"