Her til aften ser baljen noget tåget ud. En del mere end billedet afslører faktisk. Jeg har ingen værdier at oplyse pt.
Jeg mistænker lidt mine macro alger i refugium Caulerpa taxifolia muligt er gået i ukønnet formering. Der var lidt hvide blade som jeg nu har fjernet. Skal alt op også det ser ser fint ud? Og kan det overhovedet være det? Hvad skyldes det evt.? Jeg har ikke rørt baljen den sidste uges tid. Jeg kører med lys over refugium om natten ca. 12 timer, hvilket også har kørt sådan mange uger uden ændringer.
Muligt det kan være kalkudfældning? Hvad skyldes det og hvad skal jeg stille op. Igang med at skifte vand eller tålmodighed? Jeg kører ikke med kalkreaktor hvis det har noget at sige..
Andre ideer til hvad det kan være og eller løsningsforslag?
På forhånd tak..
Tåget vand
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Tåget vand
Lad det blot være, det forsvinder i løbet af kort tid
så ingen grund til panik
så ingen grund til panik
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: Tåget vand
Som ovenstående..
Det kan være udfældning, caulerpa, bakterie opblomstring - Ak.. Hvis dem der bor i akvariet ikke virker berørte, så læn dig tilbage.
Der kan ske lidt sjove ting en gang i mellem.. Det er væk inde for en uges tid som regel.
Det kan være udfældning, caulerpa, bakterie opblomstring - Ak.. Hvis dem der bor i akvariet ikke virker berørte, så læn dig tilbage.
Der kan ske lidt sjove ting en gang i mellem.. Det er væk inde for en uges tid som regel.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg