Kom til at tænke på noget igår
Back in the days der pumpede jeg jo mit gamle akvarie med LaCl - virkede perfekt - eneste ulempe var at alle snegle uanset art - inkl. søharer gik i koma.
De levede og tøffede rundt et par dage - for derefter næsten at gå i koma og stille og roligt dø.
Konklusion - Snegle og LaCl går ikke sammen
Jeg købte engang en helt røvfuld muslinger hos Dejong - de gik alle til pga. tårnsnegle som man opdage for sent - også selvom jeg havde sekstribet og LSD fisk.
Så var det jeg kom til at tænke - kunne man gøre noget med LaCl og muslinger sammen? Nogen karantæne - noget bad eller et eller andet for at slå de sataner ihjel?
Ideer?
LaCl vs. Tårnsnegle
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
LaCl vs. Tårnsnegle
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: LaCl vs. Tårnsnegle
Mon ikke muslingerne er lige så sarte som sneglene?
Men de kan trods alt klappe helt i og ikke ånde noget ilt i den tid.
Du skal være velkommen til at forsøge. Jeg vil dog ikke betale for muslingerne
Men de kan trods alt klappe helt i og ikke ånde noget ilt i den tid.
Du skal være velkommen til at forsøge. Jeg vil dog ikke betale for muslingerne

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg kender ikke til Muslingen anatomy - jeg så ingen negativ indflydelse på fisk eller koraller - sps som lps
Så det var bare en tanke at muslingen måske var ligeglad
Så det var bare en tanke at muslingen måske var ligeglad
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Jeg ville ikke turde forsøget.
At dømme på dine observationer har det taget et par dage før du har set 'effekten' - Uden at vide særligt meget om genetik og anatomi for hhv. sneglene og muslingerne, er der dog noget der får mit til at tro at de er langt nærmere beslægtet til at jeg ville turde.
Til gengæld tror jeg anatomien fra musling til koral er så langt ude i hver sin ende af det genetiske træ at det kan være en hurtig måde at svare på hvorfor de ikke viste nogen forandring.
Men det lyder desværre ikke som noget der bare lige kan klares med et 'dyp' udfra hvad du beskriver.
Og dog - Det kan jo så ligesåvel være at det lige skal have fat og virke før man ser det.
For mit vedkommende - Aldrig
Derimod - Når jeg får nye muslinger hjem, så får de en ordentlig skrubber i vandet fra posen med en hård tandbørste, omhyggelig visuel inspektion, og en spand med lidt alvarievand samt en pumpe natten over, og en ordentlig skrubberne igen inden de kommer i akvariet.
Det har 7-9-13 i hvert fald været med til at jeg ikke har oplevet dem selv. Fik engang en muslingind hvor jeg fandt og pillede en snegl af, og der startede jeg så med at skrubbe og holde i lyn-karantæne.
At dømme på dine observationer har det taget et par dage før du har set 'effekten' - Uden at vide særligt meget om genetik og anatomi for hhv. sneglene og muslingerne, er der dog noget der får mit til at tro at de er langt nærmere beslægtet til at jeg ville turde.
Til gengæld tror jeg anatomien fra musling til koral er så langt ude i hver sin ende af det genetiske træ at det kan være en hurtig måde at svare på hvorfor de ikke viste nogen forandring.
Men det lyder desværre ikke som noget der bare lige kan klares med et 'dyp' udfra hvad du beskriver.
Og dog - Det kan jo så ligesåvel være at det lige skal have fat og virke før man ser det.
For mit vedkommende - Aldrig

Derimod - Når jeg får nye muslinger hjem, så får de en ordentlig skrubber i vandet fra posen med en hård tandbørste, omhyggelig visuel inspektion, og en spand med lidt alvarievand samt en pumpe natten over, og en ordentlig skrubberne igen inden de kommer i akvariet.
Det har 7-9-13 i hvert fald været med til at jeg ikke har oplevet dem selv. Fik engang en muslingind hvor jeg fandt og pillede en snegl af, og der startede jeg så med at skrubbe og holde i lyn-karantæne.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]