Mit akvarie har kørt i lidt over et år nu, men synes aldrig det har kørt, kørt...
Det er startet op på døde, helt døde, sten, og et skud Dr. Tim's One and Only, der skulle kickstarte indkøringen.
Har ALDRIG haft alger i akvariet, bortset fra nogle mærkelige bussemands-agtige alger, jeg vandt over efter en lang, hård kamp.
Ret hurtigt mistede mine LPS koraller også farverne. Jeg har prøvet med meget lys og lidt lys, for at se om det hjalp. Jeg har prøvet at spot-feede dem, og tilføje næring i vandet, uden rigtigt held.
I løbet af det år mit akvarie har kørt, har jeg så godt som ingen vækst haft på korallerne heller. Ingen nye hoveder, ingen der er vokset eller spredt sig eller noget som helst.
Har både haft kørt med høj næringen i vandet, mellem næring og lav næring, uden betydelig forskel på koraller.
De sidste 6 måneder, har jeg religiøst haft vandskifte 1 gang om ugen, 10%. Heller ikke dette har haft nogen påvirkning på korallerne, eller hvor flot de står.
Jeg synes snart jeg har prøvet alt, så jeg hælder mere og mere mod at sælge de få koraller jeg har, tømme, rense, afsyre, vaske, pudse og polere akvariet, og starte forfra igen. Måske det kan hjælpe på noget?
Vil I kloge hoveder herinde synes det er en god ide, at lave en total reboot? Nyt vand, nye sten, nyt sand - nyt alt - og se om det går bedre?