Problemer med leveing ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Lars R
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
10
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2015

Problemer med leveing ?

Indlæg af Lars R »

Jeg bestilte nogle Lysmata wurdemanni rejer, snegle og rørorme med mere fra Mrutzek Marine Akvarium i Tyskland. Jeg skulle betale 69 Euro for ekspreslevering gennem DPD transport, som så skulle have leveret pakken i dag imellem klokken 8 og 18. Okay, så er man hjemme hele dagen, men den blev bare ikke leveret! Pakken blev afleveret til transportfirmaet kl. 15.30 mandag, og ender vel med at have været undervejs i mindst to dage. Nogle gode råd til hvordan jeg skal forholde mig? Og hvad så hvis dyrene dør efter et par dage på grund af stress? Mvh. Lars.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Problemer med leveing ?

Indlæg af Carsten »

2 dage burde ikke give problemer hvisdet er pakket ordenligt. Turen fra Østen, er jo ikke overstået på et par timer.
Det må have været noget helt specielt, som slet ikke er til at få i DK, siden du ville ofre 525 kroner på at få det sendt
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Indlæg af apfolmer »

Du skal klage til dem
Og bede om erstatning hvis der er døde emner

Og returnering af prisen for Express, da den netop ik kom efter 24h som lovet

Så tager de den med fragtfirmaet, som jo tydeligvis har fucxxx up.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Kom sendingen frem??
Brugeravatar
Lars R
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
10

Indlæg af Lars R »

Ja. De kom, næste 2 dag undervejs. jeg prøve at ringe til Postdanmark(DPD) da det er den som klarer levering i Danmark. men der var ingen hjælp. 5 stk snegl er døde. Jeg har prøve at skaffe makroalger her i nærheden f.eks har jeg kørte op til Horsens 3 gang Jeg synes det er meget svært at skaffe saltvandsudstyr. Så den med tålmodighed og saltvand passer !!!!
Mvh Lars R
Brugeravatar
dan dj
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
18
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg

Indlæg af dan dj »

Syntes at du skal klage. Hvis det er sendt som levende dyr. For så må de da have et ansvar. Især til den pris.
430L 120L sump, 4xtunze 6055, C9 skummer, 7x54w lys
430L 100L sump 3xtunze 6055 & 6105, deltec AP702, 12x39W lys
250L tunze 6025 & skummer, 4x39W lys
1800L tunze 6205 D700 skummer 6x54W
128L tunze 6055 Led lys
Samlet vand vol. ca. 3500l.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Lars R skrev:Ja. De kom, næste 2 dag undervejs. jeg prøve at ringe til Postdanmark(DPD) da det er den som klarer levering i Danmark. men der var ingen hjælp. 5 stk snegl er døde. Jeg har prøve at skaffe makroalger her i nærheden f.eks har jeg kørte op til Horsens 3 gang Jeg synes det er meget svært at skaffe saltvandsudstyr. Så den med tålmodighed og saltvand passer !!!!
Mvh Lars R
Næste gang , så bestil fra enten Whitecorals.com eller Extremecorals.de der er aldrig nogle problemer og prisen for levering er 35Euro og 39Euro.
Brugeravatar
Lars R
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
10

Indlæg af Lars R »

Tak for opbakning, Det jeg måske er mest sur over er, at de sagde at leveing er Tirsdag mellem 0800 - 1800. Der gik man rundt og vendte på at de kom. Lars
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Wiinberg »

Men har du kontaktet MrUtzek? Det melder historien ikke rigtigt noget om.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

´surt ikke at få det man betaler for men hvorfor ikke bestille hos danske forhandler og så brug de 525 kr. på en smuk koral her i DK og støt op om vores forhandler i øst og west.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

minedykker skrev:´surt ikke at få det man betaler for men hvorfor ikke bestille hos danske forhandler og så brug de 525 kr. på en smuk koral her i DK og støt op om vores forhandler i øst og west.
+1
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Hov hov Poul... http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=79165" onclick="window.open(this.href);return false; :naughty: :hehe:
Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

MoG skrev:Hov hov Poul... http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=79165" onclick="window.open(this.href);return false; :naughty: :hehe:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27#p750127" onclick="window.open(this.href);return false;

@Trådstarter; Sorry for OT
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Mic4700 skrev:
Lars R skrev:Ja. De kom, næste 2 dag undervejs. jeg prøve at ringe til Postdanmark(DPD) da det er den som klarer levering i Danmark. men der var ingen hjælp. 5 stk snegl er døde. Jeg har prøve at skaffe makroalger her i nærheden f.eks har jeg kørte op til Horsens 3 gang Jeg synes det er meget svært at skaffe saltvandsudstyr. Så den med tålmodighed og saltvand passer !!!!
Mvh Lars R
Næste gang , så bestil fra enten Whitecorals.com eller Extremecorals.de der er aldrig nogle problemer og prisen for levering er 35Euro og 39Euro.
Men det er jo ingen garanti for at det firma som skal aflevere kassen ikke klokker i det
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:
Mic4700 skrev:
Mvh Lars R
Men det er jo ingen garanti for at det firma som skal aflevere kassen ikke klokker i det
Problemet er vel at de har brugt DPD, som bare bruger postdk i danmark.. Det er der ikke meget express levering over. De andre whitecorals osv bruger UPS, som altså kommer dagen efter, med mindre der er noget der går helt galt. Jeg har nok fået 10 gange igennem de sidste 4 år fra de steder, alle gange uden problemer.
JesperA
Copepod
Copepod
Reactions:
9
Postnummer: 6330 Padborg
Saltvand siden?: 2016

Indlæg af JesperA »

ville klage til det firma du har bestilt hos, da du netop har betalt for express og får skod... hvilket så har resultet i døde dyr, så klag klag klag, så må de tage den med deres transportfirma.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

JesperA skrev:ville klage til det firma du har bestilt hos, da du netop har betalt for express og får skod... hvilket så har resultet i døde dyr, så klag klag klag, så må de tage den med deres transportfirma.
Mindes at der var en som var udsat for det samme, fra samme forhandler. Det eneste han opnåede var at de slet ikke svarede på hans mails. Nu ved jeg jo så ikke lige tonen i de mails han skrev.
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Indlæg af Sarah R »

Jeg har oplevet at fisk var undervejs i to dage, og nogle af dem var døde da de ankom. Jeg ringede til dem (mrutzek) og fik et tilgodebevis på mere end det jeg havde tabt fisk for. Det kunne jeg indløse ved næste bestilling. Har handlet hos dem i rigtig mange år og kun fået god behandling.
MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Mic4700 »

StarF skrev:
Carsten skrev:
Mic4700 skrev:
Mvh Lars R
Problemet er vel at de har brugt DPD, som bare bruger postdk i danmark.. Det er der ikke meget express levering over. De andre whitecorals osv bruger UPS, som altså kommer dagen efter, med mindre der er noget der går helt galt. Jeg har nok fået 10 gange igennem de sidste 4 år fra de steder, alle gange uden problemer.
Helt Enig , har også kun fået god og tilfredsstillende service fra både White , og Extreme , har handlet hos dem 20+ gange , har altid fået mine dyr til den aftalte dag og inden for den fastsatte tidsramme , syntes UPS er et fint Kureer firma , der holder deres aftaler. så ingen problemer i det , handler i øvrigt hvor jeg har lyst , er ikke stavnsbundet af en enkelt forhandler , støtter dem der yder en god service , og har det jeg skal bruge. :beer:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"