VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Millepora ved Tenerife og rev ved Gran Canaria....
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Millepora ved Tenerife og rev ved Gran Canaria....
Jeg har planer om et smut til Gran Canaria med familien. I den forbindelse søgte jeg lidt på google og faldt over en artikel, der beskrev hvordan man havde fundet en type millepora, der normalt kun ses i Stillehavet, det Caribiske hav og rødehavet. Jeg tænkte så på om der er egentlige koralrev ved Gran Canaria. Personligt tror jeg det ikke, da der ikke kommer meget frem ved google søgning, men måske nogen af jer har været der?
Venlig hilsen
Johan
Venlig hilsen
Johan
o_O
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Re: Millepora ved Tenerife og rev ved Gran Canaria....
Hej Jones, det tror jeg ikke der er? Jeg var på Teneriffa i 1980.... Mener jeg? Jeg havde nogle søanemoner med hjem i syltetøjsglas
. De blev fundet i forskellige "pools" i klipperne. De levede et godt stykke tid i min allerførste salt balje.
Man kan tage på "BIG game" fisketur og hval safari dernede nu. Tror ikke du kan finde koral rev desværre.
Go tur.

Man kan tage på "BIG game" fisketur og hval safari dernede nu. Tror ikke du kan finde koral rev desværre.
Go tur.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
http://www.losgigantes.com/news/?tag=coral" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er linket til fundet af millepora ved Tenerife. Koralrev er ikke et krav. Jeg forventer dog at kunne norkle ved stenrev og se fisk. Har læst at der skulle være papegøjefisk og en masse andet spændende at se på. Jeg var godt underholdt på Rhodos, så mon ikke jeg klarer den uden koraller. Et rigtigt koralrev er bare lige lidt mere spændende at svømme ved.
Her er linket til fundet af millepora ved Tenerife. Koralrev er ikke et krav. Jeg forventer dog at kunne norkle ved stenrev og se fisk. Har læst at der skulle være papegøjefisk og en masse andet spændende at se på. Jeg var godt underholdt på Rhodos, så mon ikke jeg klarer den uden koraller. Et rigtigt koralrev er bare lige lidt mere spændende at svømme ved.
o_O
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Stege
Jeg kan anbefale Egypten. Et perfekt rejsemål, til at se koralrev og alle slags fisk. Vi har lige været 1 uge i Hurghada og fra hotellet var der badebro ud til koralrevet, hvor vi snorklede hver dag. Masser af dykker og snorkleture kan man tage på med båd.
Det er hurtigt og billigt at komme derned. Det kan dog anbefales at vælge et af resorthotellerne langs stranden med all inclusive, da man ikke kan være sikker på madens kvalitet, hvis man spiser udenfor hotelområderne:)
Det er hurtigt og billigt at komme derned. Det kan dog anbefales at vælge et af resorthotellerne langs stranden med all inclusive, da man ikke kan være sikker på madens kvalitet, hvis man spiser udenfor hotelområderne:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hej Christina
Vi vil ikke til Egypten. Jeg ved godt at der nok ikke sker noget, men med de uroligheder, der har været i området vil jeg ikke tage min lille søn med. Derfor har vi valgt Gran Canaria.
Vi vil ikke til Egypten. Jeg ved godt at der nok ikke sker noget, men med de uroligheder, der har været i området vil jeg ikke tage min lille søn med. Derfor har vi valgt Gran Canaria.
o_O
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Kan jeg sagtens sætte mig ind i. 

Mvh
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Desuden hungrer vi ikke efter koralrev. Vi har været på flere og skal nok komme det igen. Jeg vil bare gerne vide, hvad folks erfaringer er med snorkling omkring Gran Canaria.
o_O
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du kun snokler, så er der nok ikke så meget at se på andet end i de små laguner. Øerne rejser sig mere eller mindre lodret op fra havets bund. Det er jo gamle vulkaner.
I de små laguner kan der være en hel del at se på. Fra fra havne molen i Pueto Morgan på GC, så jeg stort set alt det jeg havde forventet og lidt mere. Der var Jomfrufisk, flere forskellige gylter, Anthias, blæksprutter, barracuarda og ..... alle de ting som jeg nu har glemt. Jeg har haft Zoanthus, Palythoa eller Protopalythoa med hjem der nede fra. Selv tror jeg mest på nogle små Zoanthus.
I de små laguner kan der være en hel del at se på. Fra fra havne molen i Pueto Morgan på GC, så jeg stort set alt det jeg havde forventet og lidt mere. Der var Jomfrufisk, flere forskellige gylter, Anthias, blæksprutter, barracuarda og ..... alle de ting som jeg nu har glemt. Jeg har haft Zoanthus, Palythoa eller Protopalythoa med hjem der nede fra. Selv tror jeg mest på nogle små Zoanthus.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Hvordan kan man tage liv med hjem fra sådan nogle steder? Jeg tænker rent praktisk 

- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Må man gerne tage det med hjem Carsten. For jeg kan sagtens pakke det forsvarligt og have det i den store bagage, som skal i flyets lastrum. Har også mulighed for små heatpacks. Det kunne være sjovt, at tage lidt med hjem til eget brug.
o_O
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg har haft flere hundrede små eremit krebs med hjem i plastflasker, med vådt køkkenrulle i, så de har fugt og ikke skramler så meget.
Zoanthus, var i en lille plastpose, som var i en af flaskerne med eremitter.
Skal ikke kunne svare på om det er legalt, men det er det næppe.
Heatpacks, brugte jeg slet ikke, og heller ikke da jeg kom fra Sydamerika med frøer i rygsækken, og de klarede det fint
Zoanthus, var i en lille plastpose, som var i en af flaskerne med eremitter.
Skal ikke kunne svare på om det er legalt, men det er det næppe.
Heatpacks, brugte jeg slet ikke, og heller ikke da jeg kom fra Sydamerika med frøer i rygsækken, og de klarede det fint
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Men er det ikke lang tid siden. Nu om stunder bliver håndbagagen jo scannet, og en flaske må man slet ikke tage med... eller er det kun fra Kbh. og ikke når man skal hjem igen?
Hvis levende skal ned i selve bagagen, er der meget koldt, hvis ikke frost i flyets kuffertrum, da temperaturen udenfor i 10.000m højde er -50 grader...
Hvis levende skal ned i selve bagagen, er der meget koldt, hvis ikke frost i flyets kuffertrum, da temperaturen udenfor i 10.000m højde er -50 grader...
Mvh
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg har nu, på andre sider, fået bekræftet, at der er rev, koraller og fisk som Carsten beskriver. Ligeledes har jeg fundet oplysninger om, at man må hjemtage guppier da de oprindeligt stammer fra Sydamerika. Derfor antager jeg at man IKKE må hjemtage koraller, eremitter eller saltvandsfisk, da disse normalt er hjemmehørende ved øerne. ØV :/
o_O
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Korrekt at temperaturen uden for er minus 50- 60 grader. Men i pakrummet på flyene er temperaturen nogenlunde som i kabinen.Chrissy62 skrev:Men er det ikke lang tid siden. Nu om stunder bliver håndbagagen jo scannet, og en flaske må man slet ikke tage med... eller er det kun fra Kbh. og ikke når man skal hjem igen?
Gulvet er kun lavet af et tyndt lag aluminium.
Frøer, krebs og orchideer lå alle i kufferten eller rygsækken
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hvor længe siden er det at du har hjemtaget noget fra Gran Canaria Carsten ?
edit: Jeg har lige søgt inde på cites og finder hverken zoas eller palys på den. Da der er tale om et EU land virker det underligt, hvis man ikke må tage noget fra havet. Man må jo gerne fiske f.eks. Er der nogen, der kan komme med et klart svar på om man må eller ikke må finde et par fragmenter og tage med hjem? Der er noget med at stenkoraller skal være under 3 cm. for at man må indføre dem som privat over den danske grænse. Læste det i dag.
edit: Jeg har lige søgt inde på cites og finder hverken zoas eller palys på den. Da der er tale om et EU land virker det underligt, hvis man ikke må tage noget fra havet. Man må jo gerne fiske f.eks. Er der nogen, der kan komme med et klart svar på om man må eller ikke må finde et par fragmenter og tage med hjem? Der er noget med at stenkoraller skal være under 3 cm. for at man må indføre dem som privat over den danske grænse. Læste det i dag.
o_O
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Jeg har dykket lidt ved Gran Canaria, og ikke set noget som jeg ville kalde et koralrev. Men i ordets egentlige betydning, ja så findes der vel koralrev. Det gør der så også i Danmark og i Sverige
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
jeg turde ikke tage noget levende med hjem man skal vel have cites? du ender sku i boksen om ikke andet til de har fundet ud af hvad du har med
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Da jeg " smuglede" anemoner med hjem i sidste årtusinde var der INGEN kontrol af håndbagage og jeg husker at vi sad og røg lystigt på vej hjem.... Det var tider dengang
. Jeg ville ikke turde tage noget med hjem i dag.
Jeg havde som nævnt anemonerne i glas halvt fyldt med vand i.

Jeg havde som nævnt anemonerne i glas halvt fyldt med vand i.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg skriver en mail til myndighederne og spørger, hvilke regler der er for at tage levende med hjem. Man må jo gerne rejse med sit kæledyr så som sin tropiske fisk eller et hvirvelløst dyr, når blot der ikke er tale om skaldyr. Det står på fødevarestyrelsens hjemmeside.
o_O