Kalkreaktor spørgsmål?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

OKi, nu har jeg sat den til akvariet.

Har justeret den sådan at der kommer 1 bobbel co2 hver 90 sek og en dråbe vand hver 2 sek

Det er måske ik ret meget, men er bange for at starte for voldsom ud så det hele ikke får et shock. Så kan jeg senere justere lidt op
Den forsvinder fra vandet når det kommer ud af reaktoren.
Så jeg skal ikke være bange for at få co2 med ud i akvariet?
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Et akvarie med kalkreaktor kan have en smule lavere pH-værdi, end et akvarie uden. Men da kalkreaktoren også bidrager til at opretholde KH-værdien, er der dermed en stor bufferkapacitet, hvilket igen betyder, at der skal mere til for, at pH-værdien i akvariet pludselig styrtdykker.

For mig duer det i øvrigt heller ikke rigtigt at justere flowet igennem reaktoren ved at drosle ned på udgangen. Men det afhænger nok dels af trykket fra den pumpe, der føder reaktoren.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Erik N skrev:OKi, nu har jeg sat den til akvariet.

Har justeret den sådan at der kommer 1 bobbel co2 hver 90 sek og en dråbe vand hver 2 sek

Det er måske ik ret meget, men er bange for at starte for voldsom ud så det hele ikke får et shock. Så kan jeg senere justere lidt op
Den forsvinder fra vandet når det kommer ud af reaktoren.
Så jeg skal ikke være bange for at få co2 med ud i akvariet?
Du er godt nok noget nærig med co2en, Tror ikke du får nogen effekt med så lidt og der skal også noget mere tryk på udløbet.
Men at man siger at strålen skal være så svag at det er lige før at det bliver til dråber.
Co2'en som kommer med ud, skulle jo gerne forsvinde fra vandet inden det rammer sumpen.
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

OKi, så prøver jeg at skruge lidt op for det, var bare bange for at give det hele et chok hvis det gik for stærkt
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"