Efter langtids kæmpen med alger og mange snakke med Marco fra forum "tak Marco for alt hjælpen...

Lige nu har jeg taget halvdelen af stenene ud. Jeg har skiftet vandet et par gange for at være sikker på jeg fik samlet alt det skidt op der kom ud af stenene.
Pt. OK værdier, der er kun 1 zoa, og 1 hammer tilbage + 9 fisk.
Punkt 1. Jeg har smidt den halve del af stene i et bad af vand og 35% brintoverilte. Det bevirker at alger og skidt dør, men det er stadig svært at få stene helt rene. Jeg har skyllet i vand og brugt en tandbørste men det tager jo langtid og kræver mange kræfter. Ville det være en god ide at smide dem i klor bad nu

Punkt 2. Jeg køber nyt osmoseanlæg så jeg er sikker på jeg for rent vand. Jeg kan blive ved med at måle mellem 12-15ppm på min TDS måler og det har jeg kunne siden begyndelsen. Jeg køber et anlæg med booster.
Punkt 3. Er der nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kommer af med de sidste alger i baljen, ud over jeg fodre minimalt og have en hugo gående? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad, jeg kan ikke vaske alle sten på engang så vælter hele skidtet sikkert, og lige pt. ser det udtil at fiskende ikke problemer har.
Ps. ingen af mine kirug fisk spiste de her alger, søpindsvind spiste ikke af dem, søharer spiste ikke af dem, så jeg ved ikke lige hvad det er for en alge jeg har, men jeg kan suge sten rene om lørdagen (2-3 timers arbejde) og om torsdagen er de næsten fremme igen og hvis jeg venter endnu en uge så kom det til at se ud som på billedet her

før: efter: