Står og skal til at købe lys til akvariet, men jeg har indtil videre kun fundet 2 lamper som er blevet accepteret rent design-mæssigt af fruen. De 2 modeller er Maxspect Razor 320w, 15000 K eller 2 stk Kessil A360WE. Det der er vigtig for fruen er at lampen ikke skal hænge ned fra loftet eller sidde på væggen bag akvariet, så lampen skal kunne monteres direkte på akvariet som ingen lampe-kasse har.
Jeg har så lidt bekymringer omkring dem hver især. Bla er jeg i tvivl om 2 x Kessil overhovedet er nok til at belyse akvariet som har en længde på 130cm. Ikke fordi jeg kræver at akvariet skal være 100% belyst men vil heller ikke stå i en situation hvor jeg er nød til at skulle købe en mere for at få den ønskede effekt. Så har du lampen kom gerne med input

Mit problem med Maxspect er helt klar kvaliteten da jeg syntes man høre mange med problemer af den ene eller andre slags. Men kan også forstå at hvis uheldet sker er service i absolut topklasse

Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle andre lamper som rammer det minimalistiske design som fruen ønsker samt at den skal kunne monteres på direkte på akvariet. Så hvis i andre har nogle forslag tages det imod med stor tak

Akvariet har en højde på 40cm og længde på 130cm og lampe-budget på max kr. 8000,-