vandpåfyldning
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
vandpåfyldning
lige et newbie spørgsmål angående vandpåfyldning.
Jeg overvejer at købe sådan et autmatisk vandpåfyldnings ting til mit nye setup. Det nyr setup er lavet således at hvis overløb eller returpumpe stopper så kan alt overskydende vand være i henholdsvis sump/akvarie. Men så er mit spørgsmål at hvis jeg så har automatisk vandpåfyldning, vil den så ikke blive ved at fylde i til vandpåfyldningsbholder er tom? og jeg på den måde så våde gulve ved strømsvigt eller lignede?
Eller er der en smart måde at undgå det? jeg har lidt svært ved at gennemskue det hele.
Hvor plejer man at installere føler til vandpåfyldning? i sumpen?
Jeg overvejer at købe sådan et autmatisk vandpåfyldnings ting til mit nye setup. Det nyr setup er lavet således at hvis overløb eller returpumpe stopper så kan alt overskydende vand være i henholdsvis sump/akvarie. Men så er mit spørgsmål at hvis jeg så har automatisk vandpåfyldning, vil den så ikke blive ved at fylde i til vandpåfyldningsbholder er tom? og jeg på den måde så våde gulve ved strømsvigt eller lignede?
Eller er der en smart måde at undgå det? jeg har lidt svært ved at gennemskue det hele.
Hvor plejer man at installere føler til vandpåfyldning? i sumpen?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
nej men nu tænker jeg på at hvis den ligger f.eks. i sumpen og overløb så stopper til så der ikke kommer mere vand i sumpen. Så bliver returpumpen ved at køre og sende var op i akvariet. Vil vandpåfyldning så bliver ved at fylde i sump fordi den tror der mangler og derved fylde så meget vand op i akvariet at der løber over?
Det kan godt ske at der er et eller andet i det her jeg overser eller ikke helt forstår....så tag mit spørgsmål som et virkelig nybegynder spørgsmål
Det kan godt ske at der er et eller andet i det her jeg overser eller ikke helt forstår....så tag mit spørgsmål som et virkelig nybegynder spørgsmål
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Men nu har jeg tænkt lidt over det med automatisk vandpåfyldning.
Det man gør er at man laver et kammer i sumpen til rent vand? hvor man så har en føler og en pumpe til at pumpe fra kammeret over i "sumpen"?
Tager jeg helt fejl der?
for så kan jeg da ikke se nogen fordel ved det, da man jo ligeså godt kan fjerne kammeret i sumpen og derfor har en større mængde vand i selve sumpen?
Jeg kan kun se fordelen ved automatisk vandpåfyldning hvis man har en beholder ved siden af sumpen med rent vand i.
?????
Det man gør er at man laver et kammer i sumpen til rent vand? hvor man så har en føler og en pumpe til at pumpe fra kammeret over i "sumpen"?
Tager jeg helt fejl der?
for så kan jeg da ikke se nogen fordel ved det, da man jo ligeså godt kan fjerne kammeret i sumpen og derfor har en større mængde vand i selve sumpen?
Jeg kan kun se fordelen ved automatisk vandpåfyldning hvis man har en beholder ved siden af sumpen med rent vand i.
?????
900 L viewtopic.php?t=10798
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Jep, det var også ment som et halvt spørgsmål,
ved godt at jo mindre vand der er i sumpen jo højere vil salt koscentrationen være, men har det så meget at sige hvis der mangler 30 l i sumpen i et akvarie på lad os sige 500 l?
Automatisk vandpåfyldning er ved halv dovenskab/saltværdiopretholdelse?
ved godt at jo mindre vand der er i sumpen jo højere vil salt koscentrationen være, men har det så meget at sige hvis der mangler 30 l i sumpen i et akvarie på lad os sige 500 l?
Automatisk vandpåfyldning er ved halv dovenskab/saltværdiopretholdelse?
900 L viewtopic.php?t=10798