Hej med jer.
For et par uger siden oplevede jeg lidt problemer med min ellers så fine skummer. Jeg havde været væk hjemmefra i en uges tid, som jeg så ofte er. Men da jeg kom hjem kørte min skummer ikke. Pumpen var stadig aktiv og brummede derud af Men producerede overhovedet ingen bobler/skum. Jeg fik den taget fra, kiggede den igennem for defekter og gjorde den ren (den trængte dog ikke til en rengøring) og satte den til igen. Den startede op igen men denne gang brusede den voldsomt over i de tre første dage. Ikke noget jeg har bekymret mig så meget om da jeg går ud fra at i det jeg har taget skummeren op og rengjort den, krævede den en ny indkøring. Den virker til at skumme fint igen, dog en anelse tyndt (det kan dog være fordi at jeg ikke har fået den indstillet ordentligt). Det har dog fået mig til at overveje om jeg burde købe en ny skummer da jeg som sagt ofte er væk hjemmefra i nogle dage og gerne vil være sikker på at jeg ikke kommer hjem til et dødt akvarie. Hvad tror i der kan være gået galt? Og er der nogen der har oplevet noget lign? Mvh Mads
Skimz sm121 problemer
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Skimz sm121 problemer
Har prøvet det et par gange med forskellige skummere. Begge gange var det studsen hvor luften kommet ind der var sat helt til.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Lyder som om du har lukket for meget for luftindtaget. Det hæver vandstanden i skummeren og kan forsage begge de ting du beskriver. Med hensyn til at udskifte den tror jeg ikke du finder nogen der kommer til at køre bedre har selv en skimz 203 og den fungerer fantastisk. Men den er følsom ift. intillingen og vandstand i sumpen men når du har styr på det spiller det bare!
Mvh.
Esben
Mvh.
Esben
1000 l fra den 6/1-2019
- repsacc
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5200 Odense V
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense V
Hej det er nede ved venturien der dannes salt krystaller skru hætten af og skyld den under vandhande og evt med en spids ting rag det værste ud efter det vil du opleve en stor forbedring. jeg har også en sm121 der var det det i hvert fald.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Sådan! Tak for hjælpen. Jeg vil prøve at holde øje med de ting i nævner og forhåbentlig slipper jeg for at købe en ny skummer i første omgang