rowa opstart

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

rowa opstart

Indlæg af bmh »

Hej.
Jeg er lige startet m rowa da min po4 er 0.10 og har endelig fået sat reaktoren rigtigt igang . Det står lige og danser i bunden , så det er vel godt nok.
Måle jeg så imorgen igen og ser ? Jeg har vel ca 75+ g rowa i . Hvad gør man så når po4 er nede hvor man vil ha den ?
Er lidt i tvivl der. Min balje er på 546+ 120 l sump og køre m kalkreaktor også. No3 er også lidt høj men er på vej ned. Har ca 19 fisk + rejer, eremit snegle i tonsvis og har kørt ca 3/4 år . Flyttet over fra tidligere akvarie ca jan. Div ls m og efterhånden flere og flere pods + jeg bruger 1 Sant monica surfer2x scrubber
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: rowa opstart

Indlæg af PederP »

Ja, mål i morgen og de næste dage, så du får en idé om det falder, og hvor meget.

Når du kører med en dosering hvor po4 niveauet falder, så skal du drosle ned når du nærmer dig den værdi du ønsker.
Hvor meget der er brug for til at vedligeholde værdien, hvis noget overhovedet, må du så igen måle dig frem til. Det er helt forskelligt fra balje til balje.

Når jeg bruger rowa, så kører jeg det i en reaktor uden svamp i toppen. Hvis der så er brug for at tappe lidt rowa af, så skruer jeg bare helt op for pumpen, med udløbet i lille spand.
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
11

Indlæg af bmh »

Hej.
Har kørt lige 1 døgn og hvad jeg kan se at den ligger på det samme . Skal der tilsættes mere ell vente 1 døgn mere ?
Kan man tage 1 testprøve v reaktor udgang og se ?
Lidt ny i rowa .
Tog 1 prøve på udgangsvand og den ligger på 0.075
Vand ind er på 0.10+
Er det for lidt til at rykke det nedad ?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Til 500+ L batter 75g nok ikke rigtigt. Når din PO4 værdi "kun" er 0,1 er der nok heller ingen fare for at reducere for hurtigt. Jeg ville fylde et par hundrede gram mere i.
Du har måske også for meget flow gennem reaktoren. Udgangsværdien skulle helst være 0.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
11

Indlæg af bmh »

Vil give det 100 g imorgen så samtidig m et lille 10 l vandskift. Køre m håne næsten helt åben for at få det til at danse .
Skal siges at det rowa jeg fyldte i er ældre end 1 år da jeg fik det med en reaktor.
Men fylder 100g frisk på imorgen .
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"