Jeg er bange for jeg har fået Zoa pox er der nogen der kan hjælpe? På Google står der man skal bade i api furan 2 nogen der ved hvor jeg kan få det?
Skal jeg fjerne de syge kolonier så de ikke smitter!
Ok er det fordi jeg fodre for meget at mine værdier er for høje? Eller er det fordi akvariet stadigvæk er under indkøring 2,5 md gammelt?
Jeg dosere med 1,5 ml. NOPOX om dagen.
Jeg har prøvet nopox det kunne mine polypper og zoa ikke lide. Jeg fik min no3 ned ved at begynde at bruge filtersok og blæse mine sten rene med sådan en tyrkeyblaster og så et refugium med massere af makro alger istedet for nopox. Nu kan jeg fodre som jeg har lyst uden noget stiger PO4 styre jeg med Rowaphos.
repsacc skrev:Jeg har prøvet nopox det kunne mine polypper og zoa ikke lide. Jeg fik min no3 ned ved at begynde at bruge filtersok og blæse mine sten rene med sådan en tyrkeyblaster og så et refugium med massere af makro alger istedet for nopox. Nu kan jeg fodre som jeg har lyst uden noget stiger PO4 styre jeg med Rowaphos.
Det er ikke rigtigt muligt at koble refugium til mit akvarium. Jeg har en filtersok med aktiv kul. En tyrkeyblaster ved jeg ikke hvad er?
få skidtet fra stenene ud i vandet så det derefter havner i filtret som du skifter eller renser efter behov, det er alt det skidt der bla kan give høj NO3. med mindre de selvføjgelig ikke er dækket og pakked af detrius. Det hjalp i mit akvarie af få dem renset godt af.
repsacc skrev:få skidtet fra stenene ud i vandet så det derefter havner i filtret som du skifter eller renser efter behov, det er alt det skidt der bla kan give høj NO3. med mindre de selvføjgelig ikke er dækket og pakked af detrius. Det hjalp i mit akvarie af få dem renset godt af.
Jeg ved ikke om de er dækket af detrius men jeg vil prøve at rense dem med sprøjten.
Damn de sten var møgbeskidte håber virkelig det her er godt for vandet er helt tåget af partikler. Jeg har puttet noget filtervat i overløbet som jeg tager ud i morgen, håber det fanger skidtet.
Jeg plejer at tage lidt af gangen men gør det ofte. mit første et rsm 130 havde jeg problemer med total høj no3 over 100ppm så læste jeg om det kunne hjælpe at rense med tyrker baster det hjalp havde forinden bombet baljen med vodka det hjalp ikke en skid og mine koraller var ikke glade for det vodka især skivepollyperne blev hvide og krympede.
repsacc skrev:Jeg plejer at tage lidt af gangen men gør det ofte. mit første et rsm 130 havde jeg problemer med total høj no3 over 100ppm så læste jeg om det kunne hjælpe at rense med tyrker baster det hjalp havde forinden bombet baljen med vodka det hjalp ikke en skid og mine koraller var ikke glade for det vodka især skivepollyperne blev hvide og krympede.
Ja de var ihvertfald beskidte og det givet god mening at give dem en tur en gang imellem. Mange tak for rådet bliver spænende og se om det har hjulpet lidt når jeg tester på fredag.