VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Berlin airlift 90
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Berlin airlift 90
Hej forum er der nogen her inde der køre med red sea Berlin airlift 90 skummer ?
Hvis ja, hva størrelse Akvarie har i den tilsluttet til, og har i nogen gode tips til den.. Den skulle jo kunne klare 340 l.
Prøver den i øjeblikket af på mit 250l..
http://www.redseafish.com/hardware/skim ... -air-lift/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vh kirling
Hvis ja, hva størrelse Akvarie har i den tilsluttet til, og har i nogen gode tips til den.. Den skulle jo kunne klare 340 l.
Prøver den i øjeblikket af på mit 250l..
http://www.redseafish.com/hardware/skim ... -air-lift/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vh kirling
Senest rettet af Kirling tirs 2. jun 2015 09:13, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Re: Berlin airlift 90
thni skrev:Havde 2 stk til 160L og de virkede helt fint
Ok tak for svar thini
Har også plads til at smide 1 til i.. Men hvorfor?? 1 burde jo være nok.. Ja så ved jeg godt at red sea måske er lidt optimistiske med de 340 l men du var næsten 200 l fra hvad de "mener" den kan klare, og jeg er 100 l fra, så kan ikke se nogen grund til at smide 1 til i.. Hvor mange ls og fisk havde du??
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Det var nu også bare fordi jeg havde to
har så senere skiftet til en 9004, da jeg var træt af støjen fra min billige luftpumpe, og skulle skifte sten 

Mvh Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ok.. Grunden til jeg prøver netop denne skummer er pga den er lydløs min luftpumpe er stort set også lydløs og levere 2x400..
Men har aldrig haft luftskummer før så erfaringer er meget velkommen, ved at vandstanden skal være konstant og luftstenen skal skift ca efter 4-6 uger..
Er det mig der tænker helt forkert ved at smide den på et 250l ??
Men har aldrig haft luftskummer før så erfaringer er meget velkommen, ved at vandstanden skal være konstant og luftstenen skal skift ca efter 4-6 uger..
Er det mig der tænker helt forkert ved at smide den på et 250l ??
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Hvis du har mange fisk og fodre meget tror jeg ikke den kan klare det. Det kommet selvfølgelig også helt an på luftpumpen
Mvh Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Der er ingen fisk i endnu.. Men regner med en gul kirug og en palet i small, 2 små almindelig klovn, 2 blå cromis og en gylte, har ca 30 kg ls og vil foder normalt..
Min luftpumpe :
http://www.akvariebutikken.dk/product/e ... pumpe-214/" onclick="window.open(this.href);return false;
Min luftpumpe :
http://www.akvariebutikken.dk/product/e ... pumpe-214/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense c
Jeg vile sgu nok finde en anden skummer .. Jeg havde dem på 130 l og der var den fin, men ville ikke bruge dem på større akvarier...
Men prøv dog hvis du har lyst

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
hellfish skrev:Jeg vile sgu nok finde en anden skummer .. Jeg havde dem på 130 l og der var den fin, men ville ikke bruge dem på større akvarier...
Yes yes

Den sidder skam på nu.. For min skyld kunne det godt være en anden, men den skal være lydløs (luftskummer) og den skal passe i et rsm 250l og der er denne jo perfekt..
Forstår bare ikke hvorfor red sea sige den kan klare 340l hvis det er helt urealistisk
- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8260 Viby Jylland
- Saltvand siden?: 2013
De siger jo ikke noget om hvor mange fisk eller hvor meget foder den kan klareKirling skrev:hellfish skrev:Jeg vile sgu nok finde en anden skummer .. Jeg havde dem på 130 l og der var den fin, men ville ikke bruge dem på større akvarier...
Yes yes
Den sidder skam på nu.. For min skyld kunne det godt være en anden, men den skal være lydløs (luftskummer) og den skal passe i et rsm 250l og der er denne jo perfekt..
Forstår bare ikke hvorfor red sea sige den kan klare 340l hvis det er helt urealistisk

Men som tommelfingerregel, er det så ikke dobbelt kapacitet i forhold til ens vand vandmængde? De forskellige producenter er selvfølgelig ikke lige optimistiske overfor deres egne produkter, men som generel tommelfingerregel?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jo ved ikke hva man plejer at sige.. Men der er selvfølgelig forskel på om man har proppet akvariet med fisk, overfoder og har 5 kg ls eller om man bygger et sundt rev op..
Jeg prøver og se hvad den kan når jeg får lidt fisk i og begynder at foder, ellers må jeg jo gå tilbage til min deltec MC 500, selvom den larmer som en gammel dieselhakker
Men kan man få den til at yde mere udover at give den mere luft??
Jeg prøver og se hvad den kan når jeg får lidt fisk i og begynder at foder, ellers må jeg jo gå tilbage til min deltec MC 500, selvom den larmer som en gammel dieselhakker
Men kan man få den til at yde mere udover at give den mere luft??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Mens jeg prøver min airlift 90 af, så vil jeg prøve at lege lidt med min deltec MC 500, kan ikke være rigtigt den skal larme så meget.. Er der nogen forhandler i dk der køre med reservedele til den og er der evt nogen her på forum der har renoveret på dem, så de er blevet mere lydløse?
Pft
Kirling
Pft
Kirling